مسئول اداره نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت خوزستان:

علمای بزرگ خوزستان نقشی اساسی و معنوی در دوران دفاع مقدس ایفا کردند

حجت الاسلام و المسلمین «رشید کیانی» گفت: علمای بزرگ خوزستان نقشی محوری و اساسی را در دوران جنگ ایفا کردند که کمتر بدان پرداخته شده و این در حالی است که استان ما بیشترین شهید، جانباز و رزمنده روحانی را در کشور دارد.
کد خبر: ۲۹۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶ - 13June 2018

علمای بزرگ خوزستان نقشی اساسی و معنوی در دوران دفاع مقدس ایفا کردندبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین «رشید کیانی» مسئول اداره نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان در حاشیه جلسه معارف ماه مبارک رمضان که هر روز در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان برگزار می شود، اظهار داشت: تاکنون و به لطف پروردگار با اکثر علما، روحانیون و ائمه جمعه برجسته استان نشست هایی را برگزار کردیم تا تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس این عزیزان را گردآوری و تدوین کنیم.

وی افزود: علمای بزرگ خوزستان نقشی محوری و اساسی را در دوران جنگ ایفا کردند که کمتر بدان پرداخته شده است و این در حالی است که استان ما بیشترین شهید، جانباز و رزمنده روحانی را در کشور دارد.

کیانی ادامه داد: ائمه جمعه در شهرهای مرزی و گاه شهرهایی که به تصرف دشمن درآمده بودند و زیر بار توپخانه و آتش رژیم بعث نیز بودند، هرگز فریضه نماز جمعه و فعالیت های معنوی و مذهبی شان را قطع نکردند و این گونه ایثارگری ها کمتر ثبت و ضبط شده  است.

روحانی فعال حوزه دفاع مقدس خوزستان در پایان از همکاری اعضا و نمایندگان خبرگان رهبری و دیگر علما رزمنده استان بابت احصا تاریخ شفاهی شان تقدیر کرد و افزود: امیدواریم که بتوانیم ناگفته های ارزشی و معنوی گرانبهایی را در این مصاحبه ها به دست بیاوریم و آنها را در قالب های هنری و اسنادی به نسل امروز و آینده منتقل کنیم تا نقش ارزنده روحانیت خوزستان در دوران دفاع مقدس مورد اغفال واقع نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار