سردار شهید «محمد طاهری»:

تنها قدرت اسلام است که می­ تواند جواب دندان شکن به دشمنان بشریت بدهد

سردار شهید «محمد طاهری» در فرازی از وصیت نامه خود آورده است: تنها قدرت اسلام است که می­ تواند جواب دندان شکن به دشمنان بشریت بدهد.
کد خبر: ۲۹۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷ - 13June 2018

سردار شهید «محمد طاهری»: تنها قدرت اسلام است که می­ تواند جواب دندان شکن به دشمنان بشریت بدهدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، سردار شهید «محمد طاهری» در یازدهم خردادماه­ 1334 در روستای «مهدی آباد» از توابع شهرستان «کاشمر» دیده به جهان گشود.

دوران تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش به پایان رساند، اما به دلیل این که «مهدی ­آباد» فاقد مدرسه راهنمایی بود، از تحصیل بازماند و به کشاورزی مشغول شد.

اخلاص و تدین «محمد» حتی در سنین نوجوانی و جوانی مورد تحسین همگان بود، چنان که در اوج تلاش رژیم طاغوت برای دین ­زدایی در زمانی که در پادگان­ ها از دادن افطاری به سربازان و ارتشیان خودداری می ­کردند او بدون سحری روزه می­ گرفت.

تشت رسوایی رژیم ستمشاهی که از بام بر زمین افتاد، همه مردم کشور، پیر و جوان، شهری و روستایی یکدل و یکصدا مرگ بر شاه را فریاد زدند، راهپیمایی کردند و در برابر گلوله ­های سرخ سینه­ هایشان را سپر کردند. « محمد» یکی از همان دست جوان­ هایی بود که در چنین روزهایی، شب و روز نمی ­شناخت. او در تشویق مردم روستا به شرکت در تظاهرات ضد رژیم ستم شاهی، نقش به سزا داشت.

دو سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی لباس سبز سپاه پوشید و با شروع جنگ تحمیلی به همراه اولین گروه پاسدران کاشمر به سوی جبهه­ های نبرد شتافت و در عملیات ­های مختلف شرکت کرد.

چهار سالی که تا روز شهادت، در جبهه­ ها بود شرکت در عملیات ­هایی همچون «فتح ­المبین»، «بیت المقدس»، «رمضان»، «مسلم­ بن عقیل»، «والفجرها»، «خیبر»، «محرم» و «میمک» را تجربه کرد. شهید «محمد طاهری» در عملیات­ های «فتح المبین» و «بیت المقدس» به عنوان فرمانده گروهان و در عملیات «محرم»، «رمضان»، «مسلم بن عقیل» و «والفجرها» مسؤولیت فرماندهی گردان را برعهده داشت. او در مدت حضورش در مناطق عملیاتی، چندین مرحله نیز مجروح شد تا این که سرانجام، در 23 اسفندماه ۱۳۶۳ در حالی که مسئولیت قائم مقامی تیپ «امام صادق (ع)» لشکر «5 نصر» را بر عهده داشت در عملیات «بدر» در منطقه «هورالعظیم» به فیض عظمای شهادت نایل آمد.

فرازهایی از وصیتنامه سردار شهید «محمد طاهری»

از همان اول عشق به سپاه در قلبم مرا وادار خدمت به جمهوری اسلامی کرد. اینک خداوند تبارک و تعالی به این بنده حقیر توفیق عنایت کرد که با آگاهی و آشنائی به نظام جمهوری اسلامی، معتقد به ولایت فقیه بوده و در هرکاری که بتوانم به اسلام و مسلمین خدمت کنم تا اینکه این جنگ تحمیلی پیش آمد و این گناهکار به جبهه ها اعزام شدم و حالا هم در جبهه هستم و می ­دانم که نتوانستم به تکلیفم عمل کنم. امیدوارم که این قلیل خدمت را خداوند تبارک و تعالی از این بنده کمترین قبول کند. انشا..

گر چه عمر زیادی ندارم و آنچه عمر کردم همه وقتم را در غفلت و بطالت گذرانیدم اما در این طول جنگ که از طرف سپاه به جبهه مأمور شدم فرصت­ هائی می شد که گاه گاهی قلبم متوجه خدا می ­شد و این توفیق هم، بهترین حالات بود که فرصت توبه داشتم. امیدوارم که خداوند عالم از گناهان من بگذرد.

ما پیش از انقلاب مرده بودیم و در اثر این انقلاب اسلامی زنده شدیم. ما پیش از انقلاب خیلی غافل بودیم و به هواهای نفسانی جواب مثبت می­ دادیم و از لذت­ های معنوی غافل بودیم و فکر می­ کردیم که لذت دنیا، در خوردن و نوشیدن و خوابیدن است. بر اثر نعمت ولایت فقیه، از خواب بیدار شدیم، فهمیدیم که راه حیوانی را در پیش گرفتیم و قرآن را اصلاً درک نکرده ­ایم، بلکه خیانت به قرآن نیز می­ کردیم.

شکر خدا را که منت گذاشت بر ملت اسلامی ایران و رهبری از سلاله رسول الله عنایت کرد که ملت­ های مرده را زنده کرد. امروز ما به واقعیت پی بردیم که چطور مکتب توحیدی، انسان ساز است. هر چند که قدرت­ های پوسیده فشار خود را بر مسلمانان حقیقت­ جو وارد می­ آورند، اما ملت­ها آگاهتر به خدا نزدیک تر می­ شوند.

انسان در صحنه­ های نبرد و فشارها و تهدیدهاست که ساخته می­ شود و قلبش متوجه قدرت لایزال الهی می­ شود. هر کس که قلبش متوجه خدا شد و عاشق معشوق شد دل از لذائذ دنیوی پاک می­ کنند، از وابستگی های دنیوی مبرا می­ شود و از هواهای نفسانی بر حذر می ­شود. خوشا به حال کسی که از همه لذائذ دنیوی چشم بپوشد و حب جاه و مقام را از قلبش بیرون کند و به خداوند ایمان پیدا کند تا بتواند راه سیر و سلوک لقاءالله را بپیماید.

چنانچه امـام امت فـرمود، بـازوی قـوی و قلب مطمئن و عشق به لقاءالله است که پـیروزی می­ آورد و این درجات برای انسانها میسر نمی­ شود مگر اینکه از خدا و رسول و اولی الامر اطاعت کنند.

ما هدفمان از این مبارزه پیروزی و فتح بغداد نیست بلکه هدفمان این است که عمل به تکلیف کنیم و رضای خدا را خواهانیم. فتح و پیروزی از اوست. ما پیروزی قلب را مقدم بر پیروزی دشمن می­ دانیم. اگر ما مالک خودمان بشویم و در راه صحیح اسلام که همان راه انبیاء و اولیاء است حرکت کنیم به آرزو و هدفمان رسیدیم؛ اما افسوس که ما تا به حال عمل به تکلیف نکردیم و برای اسلام هیچ خدمتی نکردیم و دل به این زیورهای دنیوی بستیم و از یاد خدا غافل بودیم.

عقیده و خط فکری ما بر این است که اجازه نخواهیم داد هیچ حکومت جز حکومت الله و خط ولایت فقیه بر ما حکومت کند و ما این اسلحه ­ای که به دستور ولی امر به دست گرفتیم به زمین نخواهیم انداخت و در خانه نخواهیم آرمید تا شر ابر جنایتکاران شرق و غرب را از صفحه روزگار محو کنیم و به تمام جهانیان بفهمانیم که تنها قدرت اسلام است که می­ تواند جواب دندان شکن به دشمنان بشریت بدهد و اسلام است که اینطور مسلمانان را می­ سازد و عاشق می­ کند که ملائکه خدا را به شگفتی وا می ­دارد و برق را از چشم کور دشمنان می ­برد و اینطور در صحنه­ ی نبرد حاضر می­ شوند که قلم قاصر است که بتواند از حالات روحی این جان بر کفان بر کاغذ بیاورد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها