یونیسف:

حمله عربستان به الحدیده جان ۳۰۰ هزار کودک را تهدید می‌کند

به دنبال اعلام ائتلاف متجاوز سعودی مبنی بر آغاز حمله نظامی به استان الحدیده یمن، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) هشدار داد که این حمله جان ۳۰۰ هزار کودک یمنی را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۲۹۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ - 13June 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «هنریتا فور» مدیر اجرایی سازمان یونیسف هشدار داد: حمله به شهر الحدیده یمن جان ۳۰۰ هزار کودکی را که در این شهر و منطقه اطراف آن زندگی می کنند، تهدید می کند.

وی خواستار حفاظت از کودکان در الحدیده و سراسر مناطق یمن شد.

فور در بیانیه‌ای نگرانی عمیق خود را درخصوص اثری که این حمله بر کودکان شهر ساحلی الحدیده و اطراف آن خواهد گذاشت، ابراز داشت و گفت: میلیون ها یمنی دیگر برای زنده باندن به کمک های انسانی و کالاهای تجاری تکیه دارند که هر روز از طریق این بندر وارد کشور می شود.

وی هشدار داد: قطع واردات مواد غذایی باعث خواهد شد که بر وخامت یکی از بدترین بحران های سوء تغذیه در جهان افزوده شود.

فور گفت: اگر واردات سوخت قطع شود که برای نیاز ایستگاههای پمپاژ آب است، دسترسی مردم بیش از پیش به آب آشامیدنی کاهش خواهد یافت و این امر به نوبه خود بر موارد اسهال شدید و وبا خواهد افزود که هر دوی این بیماریها ممکن است برای کودکان کم سن و سال کشنده باشد.

این مسئول یونیسف گفت: ۱۱ میلیون کودک به کمک های بشردوستانه در این کشور نیاز دارند که به خاطر جنگ پاره پاره شده است. تنگ تر کردن شریان زندگی (حمله به الحدیده) عواقب و آثار ویرانگری بر این کودکان خواهد داشت.

وی افزود: از دو روز پیش فقط، تیم های یونیسف به رساندن آنتی بیوتیک ها، سرنگ، سرم و تجهیزات بهداشتی به شرکای محلی خود در الحدیده رسانده اند اما این میزان تنها برای مدت محدودی کفایت خواهد کرد و اگر اوضاع امنیتی رو به وخامت بگذارد، توان ما برای پاسخ به نیازهای این شهر در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

فور از همه طرف های درگیر و طرف های صاحب نفوذ خواست تا حفاظت از کودکان را فراتر از هر چیز دیگری بدانند.

مدیر اجرایی یونیسف همچنین بر «اهمیت همه تلاش ها برای حفاظت از جان کودکان و ارایه خدمات بهداشتی و تامین آب آشامیدنی، تغذیه و آموزش برای آنها و نیز تداوم توزیع کمک‌ها بدون هر گونه مانع تراشی» تاکید کرد.

منبع: العالم

نظر شما
پربیننده ها