رییس ستاد استهلال:

جمعه عید سعید فطر است/ اعزام ۱۲۰ گروه برای رصد هلال ماه

حجت‌الاسلام احمد مروی گفت: جمعه ۲۵ خرداد ماه، عید سعید فطر مطابق با اول ماه شوال است.
کد خبر: ۲۹۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ - 13June 2018

جمعه عید سعید فطر است/ اعزام ۱۲۰ گروه برای رصد هلال ماهبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت‌الاسلام احمد مروی رییس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در نشست خبری که صبح امروز (چهارشنبه 23 خرداد ماه) برگزار شد، گفت: 120 گروه روز پنج‌شنبه مصادف با روز 29 ماه مبارک رمضان برای دیدن ماه هلال ماه شوال اقدام می‌کنند.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها این است که اگر شرایط مساعد باشد و نتیجه‌ای به دست آید، طبیعتا جمعه 25 خرداد ماه جاری اول ماه شوال خواهد بود و اگر نتیجه‌ای بر خلاف این به دست آید، توسط ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام خواهد شد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: احتمال رویت در مناطق جنوبی بیشتر است و چون حساسیت رویت این ماه زیاد است، گروه‌های قوی و تخصصی به مناطق جنوبی اعزام می‌شوند.

مروی اظهار داشت: بار‌ها سوال شده است که چرا اعلام رویت هلال ماه شوال در ساعات پایانی شب انجام می‌شود، در پاسخ باید گفت: از آنجا که زمان و توقف ماه در آسمان خیلی کوتاه است، اعلام فرآیند طولانی است؛ زیرا در برخی مناطق امکان ارتباط تلفنی نیست و گروه استهلال باید به جایی برسد که امکان تماس داشته باشد.

وی اظهار داشت: کسانی که ادعای رویت می‌کنند کارشناسان مرکز با آن‌ها صحبت می‌کنند و سوالات متعددی می‌پرسند و از آنجایی که به یکی 2 تا نقل اکتفا نمی‌شود، همه این موارد جمع‌آوری و خدمت رهبر انقلاب ارایه می‌شود و وقتی برای معظم‌له محرز شد، اعلام می‌شود، برای همین این فرآیند طولانی است.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار