معرفی کتاب؛

«غیرت و غربت» روایت‌گر خاطرات رزمندگان لشکر حضرت ابوالفضل (ع) لرستان

کتاب «غیرت و غربت» روایت‌گر خاطرات رزمندگان لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان است که از همرزمان شهید خود یاد کرده‌اند.
کد خبر: ۲۹۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰ - 17June 2018

«غیرت وغربت» خاطرات رزمندگان لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستانبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، این کتاب ۱۵۰ صفحه‌ای مروری است گذرا بر خاطرات رزمندگان سرافراز لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان که از همرزمان شهید خود یاد کرده‌اند و در لابه‌لای این خاطرات کوتاه ولی پر محتوا، گوشه‌هایی از اخلاص، فداکاری و غیرت دینی شهدا‌ی گران‌قدر آن لشکر همیشه پیروز را به نمایش گذاشته‌اند.

این کتاب توسط «وحید کرم‌الهی» گردآوری و تدوین شده و انتشارات «اردیبهشت جانان» در سال ۱۳۸۸ آن را با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان و ستاد کنگره سرداران و ۶۲۰۰ شهید استان به چاپ رسانده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

یک روز قبل از عملیات «کربلای ۴» در دی ماه ۱۳۶۵ «سید کریم پاپی‌زاده» که برادرش هفت‌ماه قبل شهید شده بود، به من گفت: «دیشب خواب دیدم که در این عملیات شهید می‌شوم و جنازه‌ام جا می‌ماند». بالاخره عملیات شروع شد و بعد از چند ساعت درگیری در خط دشمن مستقر شدیم. علی‌رغم عقب‌نشینی دشمن از مواضع خود، یکی از تیربارچی‌ها پشت یک خاکریز باقی مانده بود و به شدت مقاومت می‌کرد. «سید کریم پاپی‌زاده» آر.پی.جی را آماده کرد و می‌خواست به طرف تیربارچی دشمن شلیک کند، ولی قبل از شلیک آر.پی.جی خود مورد اصابت تیر قرار گرفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار