حسن‌بیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

منزوی کردن ایران از مهمترین دستورکارهای غربی‌هاست/ برجام نتیجه تشکیل اجماع علیه کشورمان بود

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به خصومت‌های آمریکا با جمهوری اسلامی از بدو انقلاب، برجام را نتیجه تشکیل اجماع کشورهای اروپایی علیه ایران عنوان کرد و گفت: منزوی کردن کشور ما از مهمترین اهداف غربی‌هاست.
کد خبر: ۲۹۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱ - 13June 2018

«ابوالفضل حسن‌بیگی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی به ویژه آمریکا از بدو ظهور انقلاب تا کنون از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی ما دریغ نکرده‌اند، اظهار داشت: آمریکایی‌ها می‌خواهند ما را در جوامع بین‌المللی منزوی کنند که البته در مقطعی از زمان به برخی از اهداف خود در جهت دشمنی با کشورمان هم رسیده‌اند. آنها به بهانه تعامل و همکاری با ایران، علیه ما اجماعی تشکیل دادند که برجام ثمره و نتیجه این اجماع بود.

وی با اشاره به بدعهدی طرف های مذاکره افزود: پایبندی ما به این توافق باعث شده که بارها در سازمان ملل و حتی در رسانه‌های جهان از نام جمهوری اسلامی با عنوان کشوری صادق و متعهد به قوانین بین‌المللی نام ببرند. عملکرد ما در برجام تمام توطئه‌های غربی‌ها را خنثی کرد، لذا آنها می‌خواستند به گونه‌ای رفتار کنند و ما را تحت فشار قرار دهند که از پایبندی به این قرارداد صرف نظر کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حالی که کشورهای آزادی‌خواه به عملکرد ما در مبارزه با تروریسم واقف هستند، اما آمریکا و متحدانش تلاش می‌کنند تا کشور ما را به عنوان حامی تروریست جلوه دهند، اما اقدامات آنها در منطقه ماهیتشان را برای همگان مشخص کرد و عملکرد ترامپ در برجام و خروج کشورش از این معاهده بین‌المللی باعث شد تا چهره واقعی دولتمردان این کشور نه تنها برای امت‌های اسلامی بلکه برای سایر کشورهای اروپایی هم نمایان شود.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی، آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود را از بزرگترین کشورهای حامی تروریسم در جهان برشمرد و گفت: مداخله در کشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه میان آنها ابزاری در دست غربی هاست که با توسل به ایجاد شکاف میان امت‌های اسلامی درصدد هستند تا اهداف خود که در جهت ضربه زدن و تضعیف قدرت مسلمانان است را محقق کنند، لذا اقدام سخیف ترامپ در قدس باعث شد تا وحدت مسلمانان بیش از گذشته افزایش پیدا کند که این امر به انزوای این کشور دامن‌ زده است.

وی با اشاره به ادعاهای مقامات سعودی در سال‌های گذشته مبنی بر حامی بودن ملت فلسطین تاکید کرد: یکی از معجزه‌های قرن رسوا شدن عربستان در میان امت‌های اسلامی و به ویژه مردم فلسطین بود. آنها در طول سالیان گذشته با ریا و تزویر مدعی بودند که از بزرگترین حمایت کننده‌‎ها و مدافع حقوق ملت فلسطین هستند، از آنجایی که خداوند در قرآن به مسلمانان وعده رسوایی و خار و ذلیل شدن منافقین را داده است، لذا امروز نه تنها فلسطینیان بلکه تمام مسلمانان به این نکته مهم پی برده‌اند که عربستان تظاهر به رعایت قوانین اسلامی می‌کند و در باطن یکی از اصلی‌ترین همراهان نظام سلطه است. به آتش کشیده شدن عکس‌های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به دست مردم فلسطین این موضوع را به اثبات رسانده است.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با ذکر حدیثی از حضرت امام صادق (ع) مبنی بر اینکه دشمنان قرآن انسان‌های احمقی هستند، اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا گمان می‌کند که دنیا تک قطبی است، لذا اقداماتی که انجام می‌دهد خلاف منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. تمام اعضای سازمان ملل هم از عملکرد ترامپ ناراضی و متحمل آسیب‌های سیاسی شده‌اند.

حسن بیگی عملکرد رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس شریف را عاملی مهم برای زوال و نابودی رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: کشتار مردم بی گناه فلسطین در پی راهپیمایی‌های این ملت مبارز باعث شده که مسئله فلسطین از حاشیه‌ها به موضوع مهمی در جهان اسلام تبدیل شود، لذا همین انسجام و وحدت امت‌های اسلامی در آینده‌ای نه چندان دور پیروزی مردم فلسطین را به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار