واکنش مسکو به تحریم‌های جدید واشنگتن علیه یک شرکت روسی

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اقدام محدودکننده واشنگتن در تحریم یک شرکت تامین‌کننده سوخت روسی را محکوم کرد.
کد خبر: ۲۹۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶ - 13June 2018

انگلیس قصد دارد شاخه سیاسی «حزب‌الله» را هم تروریستی اعلام ‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اقدام محدود کننده واشنگتن در تحریم شرکت روسی «سوفراخت» را محکوم کرد.

دولت واشنگتن با طرح این ادعا که شرکت سوفراخت روسیه مسئولیت تامین سوخت برای سوریه را برعهده داشته، اقدام به تحریم آن کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه  اعلام کرد: فعالیت های این شرکت در راستای تامین سوخت مورد نیاز نیروی هوایی روسیه در سوریه بوده است.

در بخشی از بیانیه وزارت امور خارجه روسیه که امروز چهارشنبه منتشر شد، آمده است: «واشنگتن بار دیگر با تحریم کارکنان شرکت روسی سوفراخت که وظیفه تامین سوخت هواپیماهای ما در سوریه را دارد، بی مسئولیتی سیاسی خود را ثابت کرد.»

وزارت امور خارجه روسیه همچنین تحریم های واشنگتن را یک تلاش خشم آور برای گسترش قوانین ملی آمریکا در خارج از مرزهای این کشور دانست و تاکید کرد اقدامات محدود کننده آمریکا علیه شرکت روسی، نوعی حمایت از تروریست ها و کمک به پیشبرد اهداف آنها محسوب می شود.

وزارت خارجه روسیه هشدار داد تلاش های واشنگتن به جای همکاری مشترک با روسیه در مقوله مبارزه با تروریسم، در جهت آسیب رساندن به اقدامات مسکو در ریشه کن کردن تروریسم در سوریه است.

روز گذشته، وزارت دادگستری آمریکا با طرح اتهاماتی، پنج شهروند روسیه، کارمندان شرکت سوفراخت و سه مقام سوری که در ارتباط با این شرکت بودند را تحریم کرد.

طی چند سال گذشته آمریکا با اتهام زنی به روسیه در خصوص دخالت در امور داخلی اوکراین و مداخله سایبری در انتخابات سال 2016 آمریکا، چندین دوره تحریم علیه اشخاص و شرکت های روسی اعمال کرده است.

پیش از این نیز، سران کشورهای گروه هفت متشکل از هفت کشور صنعتی جهان (G7) در بیانیه پایانی اجلاس دو روزه خود در کانادا برای اتخاذ اقدامات محدودکننده گسترده تر به منظور تحمیل هزینه های بیشتر به روسیه اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار