محمدعلی الحوثی:

آمریکا و انگلیس مسئول عواقب حمله به «الحدیده» هستند

رئیس شورای عالی انقلاب یمن گفت: انگلیسی‌ها قبل از یک هفته گفته بودند که اماراتی‌ها و سعودی‌ها بدون موافقت آن‌ها در الحدیده عملیات نخواهند کرد.
کد خبر: ۲۹۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲ - 13June 2018

آمریکا و انگلیس مسئول عواقب حمله به «الحدیده» هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، رئیس شورای عالی انقلاب یمن شامگاه چهارشنبه اظهار داشت: دولت‌های آمریکا و انگلیس مسئول عواقب عملیات ائتلاف سعودی در «الحُدیده» هستند.

«محمد علی الحوثی» گفت که «انگلیسی‌ها قبل از یک هفته به ما گفتند که اماراتی‌ها و سعودی‌ها به آن‌ها (انگلیس) گفته‌اند که هرگز بدون موافقت و کمکشان وارد نبرد (اشغال) الحدیده نخواهند شد».

وی افزود: «به همین دلیل، انگلیس و آمریکا را مسئول هر نبرد جدیدی در الحدیده و مسئول همه پیامدهای این نبرد از جمله نابودی بندر الحدیده یا گرسنگی مردم یمن می‌دانیم».

ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی یک ماه است که عملیات گسترده دریایی، زمینی و هوایی برای اشغال بندر الحُدیده که تنها شاهراه حیاتی و راه تنفس نیروهای انقلابی انصارالله یمن است، شروع کرده است با این حالی شکست این عملیات، این ائتلاف را بر آن داشت که امروز (چهارشنبه) عملیات جدیدی برای اشغال این بندر آغاز کند.

رئیس شورای عالی انقلاب یمن به پروپاگاندای رسانه‌ای ائتلاف متجاوز اشاره کرد و گفت که تمام آنچه در رابطه با آتش بس در جبهه الحدیده گفته می‌شود، صحت ندارد؛ چرا که نبردها در این جبهه برای مقابله با حملات متحاوزان روزمره است.

وی ادامه داد: «این گونه‌ ادعاها صرفا مصرف رسانه‌ای داشته و با هدف جنگ روانی منتشر می‌شود».

محمد علی الحوثی متجاوزان را خطاب قرار داد و تأکید کرد که حملات و دشمنی ائتلاف متجاوز سعودی بر مردم یمن تاثیری نداشته و آن‌ها توانایی خود برای مقابله با متجاوزان و جنگ فرسایشی آن‌ها اثبات کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها