قدردانی تشکیلات خودگردان از تصویب قطعنامه حمایت از فلسطین در سازمان ملل

رئیس تشکیلات خودگردان تصویب قطعنامه حمایت از فلسطین با 120 رأی در سازمان ملل را کسب یک پیروزی برای ملت فلسطین و قانون بین‌الملل توصیف و از رأی‌دهندگان به قطعنامه مذکور تشکر کرد.
کد خبر: ۲۹۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ - 14June 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از کشورهایی که به قطعنامه حمایت از فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل رأی دادند، قدردانی کرد.

بر اساس این گزارش، عباس‌ این موضوع را یک پیروزی برای حقوق ملت فلسطین، عدالت و قانون بین‌الملل خواند.

«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان نیز در اظهاراتی در تلویزیون فلسطین، تصویب قطعنامه مذکور را تبریک گفت و افزود: ما دو پیروزی کسب کردیم؛ اول اینکه شکست سختی به قطعنامه پیشنهادی آمریکا وارد کردیم و دوم اینکه با اکثریت کوبنده، قطعنامه حمایتی از فلسطین تصویب شد و دیدیم جهان در کنار ملت فلسطین ایستاده است.

وی نیز از کشورهایی که به قطعنامه مذکور رأی دادند، قدردانی کرد؛ این طرح توسط الجزائر و به نمایندگی از کشورهای عربی پیشنهاد داده شده بود.

طی نشست برگزار شده در سازمان ملل (در بامداد امروز 24 خردادماه) 120 کشور به طرح پیشنهادی رأی مثبت، 8 کشور رأی مخالف و 45 کشور رأی ممتنع دادند. قطعنامه تصویب شده به کارگیری قوه قهریه علیه فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند و از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد به راهکاری بین‌المللی برای حمایت از غیرنظامیان فلسطینی توصیه کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار