آل حبیب در سازمان ملل:

جامعه بین‌المللی وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کند

معاون نماینده ایران در سازمان ملل گفت: جامعه بین‌المللی باید وحشیگری‌های اسرائیل را ضد ملت فلسطین که در تازه‌ترین مورد آن در نوار غزه کشتار وسیعی بوده را به شدت محکوم کند.
کد خبر: ۲۹۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ - 14June 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «اسحاق آل‌حبیب» معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل پس از رای گیری درباره قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت رژیم صهیونیستی به علت توسل افراطی به زور در نوار غزه اظهار داشت: به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به این قطعنامه رای مثبت داده ام زیرا جامعه‌ی بین المللی بایستی در پشتیبانی از حقوق ملت فلسطین محکم و استوار بایستد و همه جنایت‌ها و وحشیگری‌های ارتش اسرائیل را به شدت محکوم کند.

آل حبیب گفت: جامعه بین المللی باید همه وحشیگری‌های ارتش اسرائیل را ضد ملت فلسطین که در تازه‌ترین مورد آن در نوار غزه بیش یکصد غیرنظامی فلسطینی شهید و افزون بر هزار نفر دیگر زخمی شده اند به شدت محکوم کند.

معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود: در میان شهدای فلسطینی، رزان النجار، کمک پرستار ۲۱ ساله فلسطینی بود که روپوش پزشکی کاملا متمایز و مشخص بر تن داشت و نشان می داد او از کارکنان گروه های پزشکی است. هیچ کس هیچ کجا و در هیچ شرایطی اجازه ندارد پزشک یا پرستاری را که دارد به زخمی ها کمک رسانی می کند، هدف قرار بدهد. این جنایت جنگی و جنایت ضد بشریت است؛ این اقدام با همه قوانین، عرف و اصول و مقررات قانون بشر دوستانه بین المللی در تناقض قرار دارد.

وی تصریح کرد: چنین اقدامی نقض آشکار اصول اخلاقی و انسانی نیز به شمار می آید؛ جامعه بین المللی باید این جنایت وحشیانه را با شدیدترین لحن محکوم کند و محافظت بین المللی از فلسطینی ها را تضمین کند. رژیم اشغالگر اسرائیل در کانون همه بحران ها و درگیری ها در خاورمیانه و فراتر از آن قرار دارد. برای چاره اندیشی و تدبیر این وضع بیش از این نباید به رژیم اشغالگر اجازه داد همه این جنایات را مرتکب شود و از مصونیت کامل هم برخوردار باشد. این رژیم را باید وادر کرد به همه تعهداتی که دارد، پایبند بماند.

آل حبیب گفت: محاصره نوار غزه که این باریکه را به بزرگترین و بدترین زندان در دنیا بدل کرده است، باید برداشته شود. اشغال همه سرزمین های اشغالی باید پایان یابد و بایستی از فلسطینی ها حمایت کرد تا کشور مستقل خود را به پایتختی قدس شریف برپا کنند. نشست امروز ما در حقیقت نشان دهنده پشتیبانی دراز مدت و تثبیت شده جامعه بین المللی از تحقق کامل حقوق مردم فلسطین است.

معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل ادامه داد: آمریکا با پیشنهاد پاراگرافی جدید برای گنجانده شدن در این قطعنامه بار دیگر نشان داد هنگامی که پای رژیم اسرائیل در میان باشد واشنگتن نه تنها به قوانین بین الملل بلکه به اصول اخلاقی و انسانی هم پایبند نبوده و نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واشنگتن بار دیگر ثابت کرد تنها و تنها به اسرائیل و به پشتیبانی بی قید و شرط از اقدام های رژیم پایبندی دارد، در پایان می خواهم رسمی اعلام کنم که حمایت ما از این قطعنامه بدون جانبداری و تعصب نسبت به موضع دیرپای و همیشگی ایران در زمینه ی مسائل مربوط به موضوع فلسطین اتفاق می افتد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها