کمالی‌پور در گفت‌وگو با دفاع پرس:

کوله‌بران قاچاقچیان اصلی کشور نیستند/ حمایت از تولیدات داخلی در حد شعار است

نماینده مجلس شورای اسلامی اجرا نشدنِ دقیق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی دولت را باعث رکود بازار داخلی دانست و گفت: حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق در حد شعار است.
کد خبر: ۲۹۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ - 14June 2018

«یحیی کمالی پور» عضو کمیسیون حقوقی و قضایی و نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را عاملی مهم برای رشد و رونق اقتصادی کشورمان عنوان کرد و اظهار داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی شرایط خوبی نداریم و در واقع عملکرد دولت در این خصوص عملکرد پوششی است.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی درک صحیحی از اقتصاد مقاومتی ندارند، افزود: برنامه ها و طرح هایی که بنگاه های اقتصادی خصوصی و نیمه دولتی انجام داده اند از سوی دولت در قالب اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است و اقدامات این بنگاه ها را جزو عملکرد مناسب خود می‌داند.

وی تصریح کرد: اگر به اصل اقتصاد مقاومتی و اهداف آن که در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و معیشتی مردم سیاست‌گذاری شده است، توجه کنیم، درمی‌یابیم که توفیق چندانی در این زمینه نداشته‌ایم. ما هنوز نتوانسته ایم پایه ها و زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی را در کشور نهادینه کنیم.

کمالی پور با بیان اینکه دولت نباید اقدامات دستگاه های خصوصی در جهت پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی را به پای خود بنویسد، گفت: اینکه بنگاه های اقتصادی خصوصی و نیمه دولتی با صرف هزینه هایی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش کنند به معنای این نیست که دولت با تمام قوا پیگیر بهبود وضعیت اقتصادی کشور است. اقتصاد مقاومتی در حقیقت ایجاد یک فرهنگ و ایجاد یک بستر برای خودکفایی تولیدات داخلی است. دولت باید در عمل حامی و پشتیبان کالاهای ایرانی باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فواید اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور یادآور شد: یکی از بزرگترین اقداماتی که در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی موثر است، اجرای دقیق قانون مبارزه با هرگونه قاچاق کالا در کشور است. ما اعتقاد داریم که دولت توان مبارزه با این امر مهم را دارد؛ اما دولتمردان عزم و اراده جدی در انجام وظایف خود ندارند.

کمالی پور ادامه داد: علت اصلی اینکه دولت به صورت کلان با پدیده قاچاق در کشور مقابله اساسی نمی‌کند، حضور دست‌های پشت کرده و مافیای قاچاق است که در بدنه دستگاه‌های دولتی حضور دارند و مانع از اقدامات جدی متولیان مبارزه با قاچاق در کشور شده اند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قاچاقچیان اصلی کشور کوله بران نیستند، گفت: با کوله برانی که خرده کالا بر دوش خود می‌گذارند و برای اندک امرار معاش خود کار می‌کنند، با قاطعیت برخورد می‌شود! اما با قاچاقچیانی که با کانتینر کالای قاچاق وارد کشور می‌کنند، کوچکترین مقابله ای نمی‌شود!

این نماینده مجلس ورود خودروهای لوکس خارجی از گمرکات کشور را نشان‌دهنده دور زدن قانون توسط برخی از مسوولان عنوان و تصریح کرد: در کشور ما برای مبارزه با قاچاق کالا و همچنین حمایت از تولیدات داخلی، اقدام اساسی انجام نشده است و صرفا در حد شعار پایبند به قوانین در این خصوص هستیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار