مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد؛

چاپ 7 عنوان کتاب در حوزه زنان در خراسان شمالی

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی در دومین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان، گفت: در استان 7 عنوان کتاب از زبان زنان ایثارگر چاپ و منتشر شده است.
کد خبر: ۲۹۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ - 14June 2018

چاپ 7 عنوان کتاب در حوزه زنان در خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، دومین جلسه کارگروه بانوان و خانواده خراسان شمالی به ریاست «محمود ثمینی» سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی و با حضور سرهنگ «احیاءمحمد امیری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی، «فریبا باقری» مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی، «ملیحه یغمایی» مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی و همچنین مشاورین و کارشناسان امور بانوان در ادارات و دستگاه های استان برگزار شد.

در این جلسه ابتدا مصوبات اولین کارگروه بانوان و خانواده بررسی شد و سپس مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گزارشی از عملکرد اداره حفظ آثار استان در حوزه زنان و خانواده ارائه کرد.

امیری با اشاره به اینکه در حوزه زنان بانک اطلاعاتی از زنان امدادگر، زنان ستاد پشتیبان و همچنین مادران، همسران، دختران و خواهران شهدای استان تشکیل شده است، گفت: در خراسان شمالی تعداد 400 زن ستاد پشتیبان، 30 زن امدادگر، 250 مادر شهید، 313 دختر شهید، 50 همسر شهید، 140 خواهر شهید و 5 زن شهیده داریم.

وی بیان کرد: در اداره حفظ آثار استان جلسات هم اندیشی با مادران، همسران، دختران و خواهران شهدای استان تشکیل دادیم و از نظرات آنان در انجام کارهای مربوطه بهره بردیم و تاکنون در استان 7 عنوان کتاب از زبان زنان ایثارگر به چاپ رسیده و منتشر شده است.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در خصوص جشنواره اسوه های صبر و مقاومت گفت: یکی از اهداف این جشنواره تکریم مادران و همسران شهدا است و در خراسان شمالی تاکنون 5 جشنواره با این عنوان برگزار شده است.

در ادامه امیری پیشنهادهایی همچون برگزاری همایش بزرگ زنان با محوریت دفاع مقدس، حمایت کردن در خصوص چاپ کتاب با موضوع زنان و سرکشی و تجلیل از زنان فعال در زمان دفاع مقدس را مطرح کرد که از سوی ریاست کارگروه بانوان و خانواده استانداری مورد تایید واقع شد.

در این جلسه همچنین اعضای کار گروه در خصوص موضوع سلامت جسمی دانش آموزان و پایش ساختار قامتی دختران دانش آموز و همچنین فروش محصولات استان در مسیر تشرف به مشهد مقدس به بحث و گفت و گو پرداختند.

در پایان محمود ثمینی گفت: مسائلی که در استان ما دارای اولویت هستند باید احصا و بر اساس اولویت به آن ها پرداخته شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی افزود: در پیگیری مسائل و تصمیم گیری برای آن از نظرات دستگاه های تخصصی اجرایی مرتبط نیز بهره ببرید.

وی با اشاره به اهمیت نقش زنان در دوران دفاع مقدس گفت: اگر بانوان در آن زمان همراهی نمی کردند نه انقلابی به وجود می آمد نه جبهه و جنگ اداره می شد و به همت بانوان کشورمان بود که مهم ترین قسمت جنگ یعنی پشتیبانی نیروی انسانی به خوبی انجام شد بنابراین باید از این زنان الگو بگیریم.

ثمینی در پایان تاکید کرد: باید مصوبات جلسه قبل کارگروه را به مرحله اجرایی برسانیم مگر اینکه آن مصوبه فرایندی باشد بنابراین باید طی فرایند خاص خود اجرا شود تا اگر نیاز به اعتبار داشت در شورای برنامه ریزی تخصیص اعتبار برای آن صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها