هانی‌زاده:

طرح هر فلسطینی یک رأی هم به سود یهودیان و هم ملت فلسطین است

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به طرح رهبر انقلاب برای حل بحران 70 ساله فلسطین، گفت: این روش بهترین راه‌حل برای حل بحران‌ 70 ساله فلسطین است و اگر عملیاتی شود، هم به سود یهودیان و هم ملت فلسطین خواهد بود.
کد خبر: ۲۹۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶ - 14June 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی با اشاره به طرح رهبر انقلاب برای حل بحران 70 ساله فلسطین اظهار داشت: طرح رهبر معظم انقلاب در خصوص حل مسئله فلسطین، کاملاً انسانی،‌ اسلامی و عملیاتی است که با پروسه‌های موردادعای کشورهای غربی هم کاملاً‌ هم‌سویی دارد.

هانی‌زاده ادامه داد: از آنجا که مسئله فلسطین یک موضوع پیچیده است و فلسطینیان در طول 70 سال گذشته از هر شیوه‌ای برای احقاق حقوق خود استفاده کرده‌اند،‌ اما به خاطر پشتیبانی غرب و آمریکا تلاششان با شکست مواجه شده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به شیوه‌های گوناگون مبارزاتی ملت فلسطین از مبارزه مسلحانه تا برگزاری تظاهرات و شکایت نهادهای بین‌المللی تصریح کرد: کشورهای غربی همواره حامی رژیم صهیونیستی بوده‌اند اما طرح جمهوری اسلامی، غربی‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرده است.

وی اجرای طرح هر فلسطینی یک رأی را کاملاً عملیاتی دانست و ادامه داد: می‌توان زیرنظر نهادهای بین‌المللی برای تشکیل یک دولت که دربرگیرنده همه طیف‌های قومی و مذهبی باشد، به آرای عمومی فلسطینی‌ها رجوع و رفراندوم برگزار کرد.

هانی‌زاده تأکید کرد: این روش بهترین راه‌حل برای حل بحران‌ 70 ساله فلسطین است و اگر عملیاتی شود، هم به سود یهودیان و هم ملت فلسطین خواهد بود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به سکوت کشورهای غربی درباره این پیشنهاد رهبر انقلاب که سال‌هاست بر آن تأکید شده است، افزود: برای عملیاتی شدن این طرح جمهوری اسلامی باید با همکاری برخی کشورهای جهان این مسئله را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهد تا بحران 7 دهه‌ای خاورمیانه حل و فصل شود.

منبع:‌ فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار