انتقاد مجدد نمایندگان پارلمان افغانستان از پیمان امنیتی کابل ـ واشنگتن

نماینده ولایت سمنگان در پارلمان افغانستان گفت: در حالی که انتظار می‌رفت پس از امضای پیمان امنیتی با آمریکا وضعیت افغانستان بهبود یابد اما ناامنی‌ها به صورت بی سابقه‌ای افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۹۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ - 14June 2018

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «محب‌الله فرقانی» عضو پارلمان افغانستان اظهار داشت: امضای پیمان امنیتی با آمریکا به جای صلح و ثبات افزایش ناامنی را برای افغانستان در پی داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد دوام پیمان امنیتی کابل ـ واشنگتن پذیرفتنی نیست زیرا هیچ نفعی برای افغانستان نداشته و به همین دلیل باید لغو شود.

«شریف‌الله کامه‌وال» نماینده مردم کابل نیز اظهار داشت: باید آمریکا مواد درج شده در پیمان امنیتی را اجرا کند.

وی افزود: پارلمان افغانستان با تشکیل هیئتی از نمایندگان افغان کابل و واشنگتن را برای اجرایی کردن مواد پیمان امنیتی تحت فشار قرار دهد.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان از نمایندگان افغان خواست تا در نشست بعدی پارلمان حضور یابند و درباره پیمان امنیتی رای گیری کنند.

اعضای پارلمان افغانستان نیز بارها آمریکا را به عدم اجرای تعهدات و نادیده گرفتن منافع ملی افغانستان متهم کرده و خواستار لغو پیمان امنیتی کابل ـ واشنگتن شدند.

پیمان امنیتی بین کابل ـ واشنگتن سال 2014 میلادی با وجود مخالفت مردم افغانستان پس از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی به امضا رسید.

این در حالی است که پس از امضای پیمان امنیتی حملات هوایی، ناامنی و فقر اقتصادی در افغانستان افزایش یافته است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار