نوری در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

FATF برنامه بلند مدت غربی‌ها برای محدودسازی ایران در حمایت از جبهه مقاومت

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی کشورمان برای تحقق اهدافشان مبنی بر ضربه زدن به ایران برنامه‌های کامل و جامع دارند، گفت: FATF برنامه بلندمدت غربی‌ها برای محدودسازی اقدامات ما در جهت مبارزه با تروریسم در منطقه است.
کد خبر: ۲۹۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۹ - 15June 2018

FATF برنامه بلند مدت غربی‌ها برای محدودسازی ایران در حمایت از جبهه مقاومتسید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و نماینده مردم شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به کینه دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی کشورمان اظهار داشت: سیاست‌های آمریکا و متحدانش در جهت ضربه زدن به جمهوری اسلامی موضوع تازه ای نیست و تمام برنامه‌های ضد ایرانی آنها از بدو ظهور انقلاب طراحی شده و تا امروز برای محقق شدن اهدافشان از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه آنها در پی فرصت مناسب برای آسیب رساندن به اصل نظام ما هستند، افزود: تهدید، تحریم و ترور از بارزترین جنایات غربی‌هاست که همواره علیه ما انجام داده‌اند، لذا کشورهایی که دستشان به خون مردم بی‌گناه آلوده است و حامی تراز اول تروریسم در جهان هستند، بر اساس کدام منطق و دلیل توجیه‌پذیر، خود را در صف اول مبارزه‌کنندگان با تروریست‌ها قرار داده و از منافع طرح کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم صحبت می‌کنند.

نوری برنامه‌های نظام سلطه برای تضعیف قدرت‌های امت‌های اسلامی را در سه بخش کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت ارزیابی کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که غربی‌ها برای تحقق اهداف خود در درازمدت طراحی کرده‌اند، موضوع کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم است، چراکه آنها درصدد هستند تا با عضویت کشورهای مورد نظرشان به ویژه ایران، تمام حساب‌های بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی را تحت کنترل خود داشته باشند، تا در مواقعی که ما از جبهه مقاومت که برای مبارزه با تروریسم جهاد اکبر می‌کنند حمایت کردیم، بلافاصله اقدام ما را محکوم کنند و باعث تضعیف قدرت گروه های جهادی همچون حزب الله لبنان، حماس و حشدالشعبی شوند. در حالیکه بزرگترین حمایت‌کنندگان تروریسم غربی‌ها هستند.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه ایران از هرگونه اقدام در جهت سرکوب و مبارزه با تروریسم کوتاهی نمی‌کند، تصریح کرد: ما مخالف مبارزه به تروریست‌ها نیستیم، عملکرد کشور ما در عراق و سوریه برای حمایت از مردمی که برای آزادی سرزمین‌شان در مقابل گروه‌های تکفیری ایستادگی می‌کردند، کاملا این نکته را اثبات می‌کند، اما نباید از این موضوع غافل شد که غربی‌ها می‌خواهند از FATF استفاده ابزاری برای مبارزه به گروه‌هایی کنند که از منظر خودشان تروریست هستند. در حقیقت از نگاه آنها کسانی که برای دفاع از کشورشان مبارزه می‌کنند، تروریست خطاب می‌شود.

وی با توجه به عدم تفاهم کشورهای اسلامی با نظام سلطه در مورد درک و مفهوم تروریسم یادآور شد: گروه‌هایی که در جهت تحقق خواسته‌های نامشروع خود، از کشتار مردم بی‌دفاع هیچ ابایی ندارند، از نگاه آمریکایی‌ها تروریسم شناخته نمی‌شوند و بالعکس گروه‌ها و مردمی که برای مطالبه حق و حقوق بشری و دفاع از سرزمین خود در مقابل جنایتکاران ایستادگی می‌کنند، از سوی غربی‌ها تروریسم و به عنوان خطر و تهدیدی بزرگ برای جوامع بین‌المللی شناخته می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته قابل تامل این است که امروز هر کس برای نجات کشور خود در مقابل توطئه و آشوب‌های ایجاد شده از سوی مخلان امنیت در جوامع بین‌المللی، تلاش می‌کند، تروریسم نامیده می‌شود. سیاست‌های آمریکا و متحدانش این است که هرکس برخلاف میل و اراده شان اقدام کند را سرکوب کنند، لذا مطرح کردم الحاق ما به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم هم برای محدودسازی اقدامات ما در جهت مبارزه با تروریسم در منطقه است.

نوری با اشاره به جنایات تکفیری‌های داعش در طول عمر حضورشان در عراق و سوریه این گروه را دست نشانده آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود دانست و خاطرنشان کرد: تروریست‌های تکفیری داعش که انواع و اقسام جنایات را در منطقه مرتکب شدند و زنده سوزاندن و سر بریدن و در قیر داغ قرار دادن مردم بی‌دفاع از بزرگترین تفریحات آنها بود به دلیل اینکه در جهت پیشبرد اهداف و خواسته‌های اربابان غربی‌شان بود، هیچ وقت مورد نقد و سرزنش نهادهای قانونی بین المللی قرار نگرفتند، لذا عضویت کشورهایی که حقیقتا برای مبارزه با تروریسم تلاش میکنند در FATF لزومی ندارد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عضویت کشورمان در کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را اقدامی در جهت تضعیف توان جبهه مقاومت عنوان کرد و گفت: عضویت ما در این کنوانسیون نه تنها منافعی برای کشور ندارد، بلکه با دست خودمان محدودیت‌هایی در تمام عرصه‌های بین المللی برای جمهوری اسلامی ایجاد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پذیرفتن FATF در جهت تامین منافع ملی کشورمان نیست، افزود: در حالیکه مبارزین با دشمنان اسلام از نگاه ما مجاهد و تروریست‌هایی که به جان، مال و ناموس ملت‌ها تجاوز می‌کنند، از سوی غربی‌ها تبرئه می‌شوند، به این معنی است که آنها در صدد هستند تا در طول زمان با عضویت ما در این کنوانسیون گروه‌هایی همچون حزب الله لبنان و دیگر مجاهدین را در لیست سیاه سازمان ملل قرار دهند و شیرمردانی همچون حاج قاسم سلیمانی که در صف اول کمک به ملت‌های آزادی‌خواه قرار دارد، را مورد بازخواست قرار دهند، لذا پذیرفتن این کنوانسیون با منافع ملی ما همخوانی ندارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار