کره جنوبی اعلام کرد؛

حضور نیرو‌های آمریکایی ارتباطی به مذاکرات سران ندارد

یک مقام ارشد کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد: نیرو‌های آمریکایی مستقر در کره جنوبی هیچ ارتباطی به مذاکرات واشنگتن _ پیونگ یانگ ندارد.
کد خبر: ۲۹۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ - 15June 2018

حضور نیرو‌های آمریکایی ارتباطی به مذاکرات سران نداردبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، این مقام کره جنوبی بدون ارایه جزییات و توضیحات بیشتری اعلام کرد بحث حضور یا عدم حضور این نیرو‌ها در منطقه هم در مذاکرات سران آمریکا و کره شمالی مطرح نشده است.

اجلاس سران آمریکا و کره شمالی سه شنبه 22 خرداد با حضور دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در هتل کاپلا جزیره سنتوزا سنگاپور برگزار شد رهبران دو کشور در پایان مذاکرات 4 ساعته توافقنامه‌ای چهار ماده‌ای امضا کردند که براساس آن واشنگتن و پیونگ یانگ روابط جدیدی را آغاز خواهند کرد.

چهار مورد این قرارداد دوجانبه که با حضور مقام‌های ارشد دو کشور به امضای ترامپ و کیم در مقابل خبرنگاران و در هتل کاپلا رسید شامل موارد ذیل است:

1. ایالات متحده آمریکا و کره شمالی متعهد شده‌اند که روابط تازه‌ای را بنا کنند که اساس آن تمایل مردم دو کشور بر صلح و رفاه است

2. آمریکا و کره شمالی تلاش مشترک خواهند کرد که صلح پایدار در شبه جزیره کره ایجاد شود.

3. پیونگ یانگ متعهد شده است بر اساس توافق 7 اردیبهشت (پانمونجوم) که کره شمالی بر اساس آن بخشی از تاسیسات هسته‌ای خود را تخریب کرد، خلع سلاح هسته‌ای را ادامه دهد.

4. آمریکا و کره شمالی متعهد می‌شوند که بقایای سربازان کشته یا مفقود شده جنگ در سال‌های جنگ دو کره (53-1950) را شناسایی کرده و به کشورشان بازگردانند.

 نشست سران آمریکا و کره شمالی روز سه شنبه 22 خرداد در سنگاپور برگزار شد.

کارشناسان معتقدند که ترامپ به سبب مشکلات زیادی که در عرصه داخلی با آن روبرو است از جمله ارتباط کارزار انتخاباتی اش با روسیه، رسوایی جنسی و عدم محبوبیت و همچنین در عرصه بین المللی ناشی از اعمال تعرفه‌های گمرگی و راه انداختن جنگ تجاری، خروج از پیمان‌های بین الملل بویژه توافق هسته‌ای با ایران، توافق آب و هوایی پاریس و ترانس پاسیفیک که با مخالفت گسترده هم پیمانان این کشور روبرو شده و در انزوا قرار گرفته است، سعی می‌کند از این ملاقات به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای خود استفاده کند.

اما این سوال مطرح است که چگونه می‌توان به کسی که به زیرپا گذاشتن توافق‌های بزرگ جهانی شهره شده است، برای حفظ توافق‌های جدید اعتماد کرد؟ به فرض این که دیدار 22 خرداد ترامپ با کیم، به یک توافق منجر شود، چه تضمینی وجود دارد مستاجر کاخ سفید بار دیگر زیر توافق نزند و بار دیگر مایه شرمساری مردم کشورش و دردسر جامعه بین الملل نشود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار