اسپوتنیک:

ایران راه جدیدی برای دور زدن تحریم نفتی یافته است

ایران قصد دارد از طریق انتشار اوراق قرضه دولتی به ریال و ارزهای خارجی، نیازهای مالی خود در توسعه پروژه‌های نفتی و گازی را تأمین کند.
کد خبر: ۲۹۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ - 15June 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ایران برای اجرای برخی پروژه‌های نفتی و گازی خود به حدود 200 میلیارد دلار تأمین مالی نیاز دارد که قرار بود بخشی از این منابع در سایه توافق هسته‌ای از سوی شرکت‌های خارجی تأمین شود، با خروج آمریکا از برجام به نظر می‌رسد مسیر ورود سرمایه‌های خارجی به ایران برای شرکت‌های خارجی پیچیده شده است.

آمریکا اعلام کرده است تحریم‌های نفتی را دوباره علیه ایران اعمال خواهد کرد، ایران نیز برای حل این مشکل قصد دارد برای تأمین پروژه‌های نفتی و گازی خود اوراق قرضه دولتی در داخل و خارج به ریال و دیگر ارزهای موجود اقدام کند.

در گذشته نیز ایران برای پرداخت بدهی و بهبود ترازنامه‌های مالی حوزه بانکی خود اقدام به انتشار اوراق قرضه تضمین‌شده دولتی کرده بود.

براساس قوانین اسلامی، این اوراق مشمول سود نمی‌شوند و خریداران این اوراق به عنوان سهامداران پروژه از منافع یا زیان آن بهره‌مند خواهند شد.

دولت ایران امیدوار است که بتواند از طریق انتشار اوراق قرضه دولتی به دیگر ارزها، بازار ارز داخلی خود را متعادل کرده و بخش قابل توجهی از نیاز خود را تأمین کند.

پیشتر بیژن زنگنه از برنامه ایران برای استخراج 460 میلیون بشکه بیشتر از 29 میدان نفتی در ایران طی سه سال آینده خبر داده بود.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار