دولت آلمان اقدام کرد؛

راه‌اندازی دفتری برای مشاوره به شرکت‌ها درباره تحریم‌های ضدایرانی

دولت آلمان دفتری ویژه برای مشاوره به شرکت‌هایی که نگران معاملات تجاری خود با ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا هستند، راه‌اندازی کرده است.
کد خبر: ۲۹۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶ - 15June 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، دولت آلمان دفتری ویژه برای مشاوره به شرکت‌هایی که نگران معاملات تجاری خود با ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا هستند، راه‌اندازی کرده است.

رسانه‌های آلمانی روز جمعه گزارش داده‌اند وزارت دارایی این کشور یک «مرکز تماس ایران» ایجاد کرده که شرکت‌ها می‌توانند سئوالات خود درباره تجارت با ایران را از طریق ایمیل بپرسند.

وزارت دارایی آلمان همچنین تأکید کرده که برلین کماکان به کاهش تحریم‌های ایران به عنوان یکی از تعهدات این کشور در توافق هسته‌ای با ایران متعهد است و ضمانت‌های اعتباری مورد حمایت دولت، هنوز در دسترس هستند.

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه هشت می (۱۸ اردیبهشت‌ماه) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار