عزیز راشد:

یمن تسلیحات بازدارنده برای کشتی‌های جنگی متجاوز دارد

معاون سخنگوی ارتش یمن با بیان اینکه آمریکا قادر به اقدام مستقیم نظامی علیه یمن نیست تاکید کرد که یمنی‌ها نفسی طولانی تا روز قیامت دارند و در برابر دشمنان خدا و انسانیت می‌ایستند.
کد خبر: ۲۹۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ - 15June 2018

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ائتلاف متجاوز سعودی ـ اماراتی یک ماه است که عملیات گسترده دریایی، زمینی و هوایی برای اشغال بندر الحدیده که تنها شاهراه حیاتی و راه تنفس نیروهای انقلابی انصارالله یمن است، شروع کرده است با این حال شکست این عملیات، این ائتلاف را بر آن داشت که روز چهارشنبه عملیات جدیدی برای اشغال این بندر آغاز کند.

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی رسانه های جمعی، متجاوزان از بمب های ممنوعه خوشه ای علیه مردم و کمیته های مردمی دفاعی در این کشور استفاده کرده اند.

سرتیپ «عزیز راشد» معاون سخنگوی ارتش یمن درباره اهمیت و پیام هدف قرار دادن ناوچه متجاوزان سعودی در سواحل الحدیده یمن در گفت‌وگویی اظهار داشت: اهمیت نظامی این عملیاتی که توسط نیروهای ما صورت گرفت، این است که یمن دارای تسلیحات خوفناک و بازدارنده برای نظامیان در کشتی های جنگی می باشد که برای اقدام در سواحل یمن تلاش می کنند.

وی افزود: بنابراین این شروع و سیلی محکمی به قدرت های متجاوز بود و این کشتی ها به آتش کشیده شدند.

وی در ادامه در خصوص واکنش به آمریکا در صورت تداوم حمایت از متجاوزان سعودی نیز تصریح کرد: آمریکا نمی تواند به صورت مستقیم اقدامی علیه ما انجام دهد اما پشت امارات و سعودی ها مخفی می شود و طی سه سال گذشته از حمله به یمن، اطلاعات و تجاربی را در قالب ائتلاف عربی در اختیار سعودی ها و امارات قرار داده است. آمریکا می داند در صورت مقابله با ما، همانند کشورهای متجاوز آسیب خواهد دید.

عزیز راشد همچنین در رابطه با برنامه ارتش یمن برای مقابله با تجاوزات امارات به عنوان متحد سعودی ها نیز بیان داشت: برای داخل امارات نیز قدرت موشکی بازدارنده ما برنامه و پاسخی دارد که در زمان مناسب آن را انجام خواهیم داد.

وی در پایان درباره تداوم حمله به یمن توسط محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و ایستادگی یمنی ها در برابر دشمنان نیز گفت: محمد بن سلمان مورد حمایت آمریکا است و جنگ را تا پایان ادامه خواهد داد اما ما هم نفسی طولانی تا روز قیامت داریم و در برابر دشمنان خدا و انسانیت می ایستیم.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار