حامدکرزی:

گفت‌وگوهای صلح تنها راه خروج نیروهای خارجی از افغانستان است

رئیس جمهور سابق افغانستان تصریح کرد که تنها راه خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت‌وگوهای صلح به رهبری دولت افغانستان است.
کد خبر: ۲۹۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ - 16June 2018

به گزارش گروه بین‌المل دفاع پرس، «حامدکرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: گفت‌وگوهای صلح بین دولت افغانستان و طالبان می‌تواند زمینه خروج نیروهای خارجی از این کشور را فراهم کند.

وی در ادامه ضمن استقبال از اجرایی شدن آتش‌بس طالبان با دولت افغانستان در روزهای عید سعید فطر خواستار تمدید دوران آتش‌بس بین دو طرف شد.

رئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت: صلح آرزوی ملت افغانستان است و تمام افغان‌ها مسئولیت دارند تا برای برقراری صلح در این کشور تلاش کنند.

این در حالی است که پس از اجرایی شدن آتش‌بس سه روزه طالبان با دولت افغانستان درگیری‌ها بین دو طرف در سراسر افغانستان متوقف شده و طالبان در مناطق تحت کنترل آزادانه رفت‌ و آمد می‌کنند.

از سوی دیگر، کرزی با اشاره به اختلافات اخیر درباره شناسنامه‌های الکترونیکی نیز خاطرنشان کرد که این روند سیاسی شده و کشورهای خارجی در ایجاد اختلافات در روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی دخیل هستند.

وی افزود: نزاعی در بین مردم بر سر محتوای درج شده در شناسنامه‌های الکترونیکی وجود ندارد، تنها ارگ ریاست جمهوری و ریاست اجرایی دولت افغانستان با هم اختلاف نظر دارند.

رئیس جمهور سابق افغانستان تصریح کرد، تا زمانی که موضوع شناسنامه‌های الکترونیکی حل نشود از ثبت نام در روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی خودداری خواهد کرد.

روند توزیع شناسنامه‌ها به دلیل اختلاف نظر بین ارگ ریاست جمهوری و ریاست اجرایی دولت افغانستان موجب افزایش تنش‌های سیاسی در این کشور شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار