رئیس هیئت عالی بازنشستگان نظامی اردن:

دفاع ارتش سوریه غیرقابل پیش بینی خواهد بود

رئیس هیئت عالی بازنشستگان نظامی اردن در تحلیل نحوه واکنش ارتش سوریه در مقابل حمله احتمالی امریکا بیان کرد واکنش سوریه در مقابل حمله خارجی غیرقابل پیش بینی خواهد بود.
کد خبر: ۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸ - 10September 2013

دفاع ارتش سوریه غیرقابل پیش بینی خواهد بود

دکتر "علی حباشنه" رئیس هیئت عالی بازنشستگان نظامی اردن که همراه با هیئتی متشکل از بازنشستگان نظامی اردن و جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه ای این کشور به ایران سفر کرده است در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس در پاسخ به سوالی در مورد چگونگی واکنش ارتش سوریه و توانایی آن در دفاع از خود در مقابل حمله احتمالی امریکا گفت: با توجه به نظم و پتانسیل های ارتش سوریه، دفاع آن در مقابل تجاوز نظامی امریکا غیر قابل پیش بینی خواهد بود.

وی همچنین با بیان این موضوع که ارتش سوریه از زمان آغاز بحران در این کشور تاکنون از تسلیحات دفاعی خود استفاده نکرده است افزود: ارتش سوریه توانمندی نظامی و دفاعی بالایی دارد و به دلیل داشتن تجهیزات نظامی و زرهی قوی، توانایی تحمیل ضربات سنگینی را بر مهاجمان خواهد داشت.

رئیس هیئت عالی بازنشستگان نظامی اردن در رابطه با نقاط قوت دولت و ارتش سوریه به پیوند مردم و ارتش این کشور اشاره داشت و تاکید کرد این پیوند عامل مهمی در حفظ روحیه ارتش و استفاده از توانمندی دفاعی آن در مقابل مهاجمان به شمار می رود. در واقع علاوه بر توانایی دفاعی، حمایت مردم از دولت عنصر مهمی است که تاثیر زیادی بر موفقیت ارتش سوریه در مقابل تهاجمات خارجی خواهد داشت.

حباشنه  همچنین در پاسخ به سوالی در مورد تاثیرات امنیتی و سیاسی هرگونه تهاجم نظامی به سوریه اظهار داشت: یقینا مداخله خارجی در سوریه و آغاز جنگ جدید در منطقه تاثیر منفی بر سطوح امنیتی منطقه به خصوص همسایگان سوریه خواهد داشت و نقاط مرزی را دچار چالش های امنیتی خواهد کرد.

علاوه بر این، وی با توجه به این موضوع که در صورت آغاز جنگ، شاهد گسترش موج مهاجرت پناهندگان سوری به کشورهای همسایه خواهیم بود، عنوان داشت : این موضوع مشکلات فراوانی را برای کشورهای همسایه سوریه ایجاد خواهد کرد و آغاز هرگونه جنگی علیه سوریه هزینه های امنیتی و اقتصادی فراوانی را بر کشورهای منطقه به خصوص همسایگان سوریه تحمیل خواهد کرد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار