آمریکا خود را برای انجام تحرکاتی نظامی در شهر تنف آماده می‌کند

رئیس شبکه حقوق بشر سوریه گفت: نیرو‌های آمریکایی برای انجام تحرکات نظامی از جمله استفاده از سلاح‌های شیمیایی در نزدیکی شهر تنف آماده شده‌اند.
کد خبر: ۲۹۵۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ - 16June 2018

آمریکا خود را برای انجام تحرکاتی نظامی در شهر تنف آماده می‌کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، احمد کاظم رئیس سازمان حقوق بشر سوریه اظهار داشت: نیروهای اطلاعاتی آمریکا  آماده  انجام تحرکاتی، از جمله با استفاده از سلاح‌های شیمیایی، در نزدیکی شهر تنف سوریه شده‌اند.

این مقام سوری در گفتگو با اسپوتنیک افزود: در حال حاضر در نزدیکی تنف سرویس‌های ویژه آمریکا در هماهنگی با نیروهای گروه تروریستی داعش در این منطقه تدارکاتی را شکل داده‌اند تا اقدام به انجام تحرکاتی مشابه با آنچه در شهر دوما رخ داد، کنند.

رئیس حقوق بشر سوریه گفت: نیروهای کرد از جمله زنان و کودکان برای انجام عملیات پرچم دروغین در این منطقه آماده شده‌اند. به اعتقاد این مقام سوری احتمال بسیار زیادی برای انجام تحرکات در این منطقه می‌رود. او در این باره گفت: این اقدامات با هدف ایجاد درگیری میان نیروهای کرد و ارتش سوریه صورت گرفته است.

روز دوشنبه ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: وزارت دفاع، اطلاعاتی از منابع متعدد دریافت کرده است که بر مبنای آن  نیروهای ارتش آزاد سوریه و نیروهای عملیات ویژه آمریکا در حال آماده‌سازی برای انجام عملیات پرچم دروغین از جمله با استفاده از مواد و ترکیبات سمی در منطقه دیرالزور در بخش شرقی سوریه بوده‌اند.

در ماه آوریل آمریکا، انگلیس و فرانسه تهاجم نظامی را علیه سوریه به ادعای وقوع حملات شیمیایی در شهر دومای در غوطه شرقی شکل دادند. دمشق و مسکو ضمن محکوم کردن تهاجم نظامی غرب به این کشور خاطرنشان کردند که کشورهای مهاجم هیچ مدرکی دال بر وقوع حمله شیمیایی در این شهر ارائه ندادند.

آمریکا 54 کیلومتر از اطراف پایگاه نظامی خود در تنف را به اشغال درآورده است. در پایگاه نظامی آمریکا در شهر تنف به آموزش و همچنین تجهیز نیروهای معارض نظامی سوری پرداخته می‌شود. شرایط در اطراف کمپ پناهجویان رکبان که تحت کنترل آمریکا است، در حد یک فاجعه انسانی توصیف شده است و برآورد می‌شود در حدود 60 هزار پناهجو در این کمپ حضور داشته باشند. 

عملیات پرچم دروغین به عملیاتی گفته می‌شود که  از سوی نهادهای نظامی، شبه نظامی، اطلاعاتی یا سیاسی به گونه‌ای انجام می‌شود که این تصور به وجود آید که گروه‌ها یا کشورهای دیگری این عملیات‌ها را انجام داده‌اند.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار