تشکیلات خودگردان: طرح «معامله قرن» وقت تلف‌کردن است

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: طرح آمریکایی‌ها برای سازش در منطقه، بی‌معنا، و سرنوشت آن محکوم به شکست است.
کد خبر: ۲۹۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ - 17June 2018

تشکیلات خودگردان هم طرح «معامله قرن» را وقت تلف‌کردن دانستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نبیل ابو ردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به سفر برنامه‌ریزی شده «جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید در امور خاورمیانه و «جیسون گرینبلات» فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا به خاورمیانه که طی هفته جاری در چارچوب تلاش‌های واشنگتن برای اجرای طرح سازش انجام خواهد شد، اظهار داشت: «این، تلف کردن وقت است که سرنوشت آن محکوم به شکست است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که کوشنر و گرینبلات طی هفته جاری به اراضی اشغالی، مصر و عربستان سعودی سفر خواهند تا با مقام‌های آن‌ها درباره طرح صلح آمریکایی و اوضاع در نوار غزه گفت‌وگو کنند.

مذاکرات سازش بین صهیونیست‌ها و فلسطین از سال 2014 متوقف شده است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا متعهد شده است که بر توافق بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان نظارت خواهد کرد.

این در حالی است که مجموعه اقدامات خودسرانه ترامپ علیه فلسطینیان، از جمله معرفی قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر، خشم طرف فلسطینی را برانگیخته است.

تشکیلات خودگردان فلسطین تماس‌هایش با مقام‌های آمریکایی را به حال تعلیق درآورده و همین امر ازسرگیری مذاکرات به اصطلاح صلح را تقریبا ناممکن کرده است.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت: «سرنوشت تلاش‌های آمریکا با هدف عملی کردن طرحی بی‌معنا (معامله قرن)، بدون پایبندی به تعهدات بین‌المللی، قطعنامه‌های شورای امنیت و موافقت ملت فلسطین محکوم به شکست است و به افزایش بی‌ثباتی و تنش‌ها در منطقه خواهد شد و منطقه را به سرنوشتی نامعلوم سوق خواهد داد.»

در چارچوب طرح معامله قرن، دولت آمریکا منطقه‌ای را در اطراف قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین پیشنهاد می‌دهد که کیلومتر‌ها دورتر از اراضی اشغالی 1967 خواهد بود و از سوی دیگر، طبق این طرح شهرک‌های یهودی‌نشین به رژیم صهیونیستی ملحق خواهد شد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار