آخرین تحولات یمن؛

محاصره عناصر دشمن در حدیده/ مزدوران ائتلاف سعودی در جیزان به هلاکت رسیدند

حمله نیرو‌های یمنی به مواضع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در جیزان، تاکید مسئولان یمنی بر با ثبات بودن اوضاع استان حدیده و محاصره عناصر دشمن در منطقه دریهمی از مهم‌ترین تحولات یمن است.
کد خبر: ۲۹۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ - 17June 2018

هلاکت مزدوران ائتلاف سعودی در جیزان/ محاصره عناصر دشمن در الحدیدهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از العالم، حمله نیرو‌های یمنی به منطقه تبه القیمه در جیزان و هدف قرار دادن مواضع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در این منطقه منجر به کشته و زخمی شدن شماری از آن‌ها شد.

از سوی دیگر شیخ عبد الرحمن الجماعی جانشین استاندار حدیده گفت: نیرو‌های متجاوز اصلا به فرودگاه حدیده نرسیده‌اند و شایعات منتشر شده در خصوص تسلط این نیرو‌ها بر فرودگاه مذکور کاملا کذب است.

عبدالملک الحجری از اعضای انصارالله یمن نیز تاکید کرد: اوضاع در استان حدیده یمن باثبات است. دشمن در اطراف بخش دریهمی در استان حدیده محاصره شده است و صحنه‌های تلفات دشمن پخش خواهد شد.

وی با بیان این‌که نیرو‌های متجاوز می‌کوشند دروغ‌های تبلیغاتی را منتشر کنند، افزود: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فرودگاه حدیده مسلط هستند و نیرو‌های مشترک یمن، جنگ فرسایشی به نیرو‌های متجاوز در نبرد ساحل غربی تحمیل کرده‌اند.

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر نیز با پخش تصاویری از داخل شهر حدیده و فرودگاه این شهر در روز شنبه، ادعای رسانه‌های وابسته به ائتلاف سعودی مبنی بر کنترل شهر و فرودگاه حدیده را تکذیب کرد. در این تصاویر یکی از شهروندان جوان حدیده گفت: ما می‌خواهیم در صلح و امنیت زندگی کنیم و خواهان جنگ نیستیم. یکی دیگر از شهروندان گفت که ما نمی‌خواهیم حدیده به سرنوشت عدن و سایر استان‌های ویران شده دچار شود.

در ادامه تصاویری از فرودگاه بین‌المللی حدیده و همچنین پایگاه هوایی الربیعی- تیپ ۶۷ در این شهر پخش شد. یکی از مبارزان یمنی که مقابل فرودگاه حدیده ایستاده بود، در سخنانی گفت: امروز دومین روز از ایام عید مبارک فطر است و ادعای دشمن مبنی بر تحت کنترل درآوردن فرودگاه به هیچ عنوان صحت ندارد. دشمن همیشه دروغ پراکنی می‌کند و تبلیغات رسانه‌ای به راه می‌اندازد.

از سوی دیگر نیرو‌های امنیتی حدیده اعضای یک باند جاسوسی مرتبط با ائتلاف آل سعود را در منطقه تهامه بازداشت کردند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار