رئیس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان خبر داد؛

برگزاری همایش دف‌نوازی و مولودی‌خوانی «سراج منیر» در سنندج

«ابراهیم حسینی» از برگزاری همایش بزرگ دف‌نوازی و مولودی‌خوانی «سراج منیر» با حضور یک هزار نفر از دف‌نوازان و مدیحه‌سرایان استان کردستان در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۲۹۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ - 17June 2018

همایش استانی دف‌نوازی و مولودی‌خوانی سراج منیر در سنندج برگزار می‌شود/////عکس سایزبه گزارش دفاع پرس از کردستان، «ابراهیم حسینی» رئیس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سفر سال ۸۸ خود به استان کردستان، این استان را استان فرهنگ و هنر عنوان کردند.

حسینی در ادامه عنوان کرد: ظرفیت مدیحه‌سرایی و دف‌نوازی یکی از برنامه‌های فرهنگی و بسیار ارزشمند در بین اهل سنت کردستان و از قدمتی ۴۰۰ ساله برخوردار است.

وی اذعان داشت: مردم اهل سنت استان کردستان با هنر دف‌نوازی، ارادت خود به نبی مکرم اسلام و خاندان نبوت را به نمایش می‌گذارند.

حسینی تصریح کرد: به مناسبت جشن عید سعید فطر، همایش بزرگ دف‌نوازی و مولودی‌خوانی «سراج منیر» با حضور یک هزار نفر از مولودی‌خوانان و دف‌نوازان استان کردستان ۲۹ خردادماه در سنندج برگزار می‌شود.

به گفته رئیس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، این همایش در راستای سلسله برنامه‌های کنگره و به همت سازمان بسیج مداحان استان در ۲ بخش تبیین و اجرا برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این برنامه به عنوان یکی از برنامه‌های پیش‌کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در راستای مبارزه با افکار سلفیت و تکفیری و نشان‌دادن تدین و علاقه مردم کردستان به رسول‌الله و خاندان مطهرش برنامه‌ریزی شده است.

حسینی اذعان داشت: این همایش با حضور سخنرانان کشوری و استانی در راستای تبیین فلسفه مداحی و دف‌نوازی و تجلیل از پیشکسوتان این عرصه در مسجد جامع سنندج و با شرکت آحاد مردم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار