هاشمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

منتقدان FATF مستندات خود را به مجلس ارائه کنند/ نمی‌توانیم از کنوانسیون‌ها فرار کنیم

نماینده مجلس شورای اسلامی کنوانسیون‌های بین‌المللی را پل ارتباطی کشورها با یکدیگر دانست و گفت: ما نمی‌توانیم از کنوانسیون‌ها فرار کنیم.
کد خبر: ۲۹۵۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ - 17June 2018

/«همایون هاشمی» عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم شهرستان‌های میاندوآب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به طرح الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (FATF) اظهار داشت: نباید به این مسأله بدبین باشیم. درواقع کشورهای عضو G7 این موضوع را برای مقابله با پولشویی و مبارزه اساسی با تروریست‌ها طراحی کرده‌اند.

این نماینده خانه ملت جلوگیری از کمک‌های مالی کشورهای حامی تروریسم به تروریست‌ها را مهم‌ترین عامل برای تضعیف توان جریان تکفیری دانست و افزود: اگر برنامه‌های این کنوانسیون به خوبی اجرا و اهداف آن محقق شود، می‌توان امیدوار بود که شاهد جنایات تروریسم در جهان نباشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های میاندوآب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نابسمان اقتصادی که از اعمال تحریم‌های آمریکایی‌ها علیه کشورمان به وجود آمده است، تصریح کرد: امروز ما در شرایط خاصی قرار داریم، دشمنی و خصومت‌های آمریکایی‌ها و متحدانش با جمهوری اسلامی، ما را نگران می‌کند؛ لذا باید با آگاهی و شناخت کامل نسبت به طرح کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم، چراکه عدم پذیرفتن این موضوع می‌تواند مشکلات اقتصادی فراوانی برای کشور ایجاد کند.

هاشمی به تعویق انداختن 2 ماهه بررسی طرح FATF از سوی مجلس را نشان از خرد و تدبیر نمایندگان موافق و مخالف این موضوع عنوان کرد و گفت: ما باید در جهت تامین منافع ملی کشور تلاش کنیم؛ لذا در این فرصت 2 ماهه باید نقاط ضعف این طرح را شناسایی کنیم و درصدد اصلاح آن برآییم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان موافق و مخالف الحاق کشورمان به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم باید دلایل موافقت و مخالفت خود با این موضوع را با مستندات به مجلس ارائه کنند، خاطرنشان کرد: ما نه‌تنها در این موضوع بلکه در سایر امور باید خیرخواه ملت باشیم و برای کسب منافع ملی ایران تلاش کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما نمی‌توانیم از کنوانسیون‌های بین‌المللی فرار کنیم، گفت: این کنوانسیون‌ها چراغ راه و فانوس‌های روشنایی‌بخش جامعه جهانی محسوب می‌شوند، از طرفی هم نمی‌توانیم در این موضوعات عجولانه تصمیم‌گیری و از اقداماتی که منافع ملی کشور را خدشه‌دار می‌کند، دوری کنیم. ما باید یک تصمیم کارآمد و معقول در خصوص پذیرفتن یا رد کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم اتخاذ کنیم.

هاشمی با اشاره به بدعهدی آمریکا در توافق برجام و عملکرد غیرقانونی این کشور در این موضوع یادآور شد: ما باید با توجه به فتنه‌های غربی‌ها علیه کشورمان در تمام عرصه‌های سیاسی و اقتصادی هوشیارانه تصمیم‌گیری کرده و اقدام کنیم؛ اما این نکته مهم را باید بدانیم که FATF مختص به آمریکایی‌ها نیست و سایر کشورهای اروپایی و آسیاسی برای مقابله با پدیده پولشویی و تضعیف توان و از بین رفتن تروریسم در جهان با هم به اجماع نسبی و وحدت رسیده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های میاندوآب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی تعامل با کشورهای همسایه و دوست را باعث رشد و رونق اقتصادی‌مان عنوان کرد و گفت: ما باید از ظرفیت‌های موجود در جوامع بین‌المللی نهایت بهره را ببریم و در راستای ایجاد ارتباط جهانی تلاش کنیم که یکی از همین پل‌های ارتباطی بین‌المللی پذیرفتن کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار