الوفاق بحرین:

آل‌خلیفه ۳ روحانی شیعه را به اعدام و ۸ روحانی را به حبس محکوم کرد

جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم آل خلیفه ۳ روحانی شیعه بحرینی را به اعدام و ۸ روحانی دیگر را به حبس محکوم کرده است.
کد خبر: ۲۹۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ - 17June 2018

آل‌خلیفه ۳ روحانی شیعی را به اعدام و ۸ روحانی را به حبس محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از العالم، جمعیت «الوفاق» بزرگ‌ترین جمعیت معارض سیاسی در بحرین، در بیانیه‌ای اعلام کرد که علمای شیعه در این کشور، به صورت سازماندهی‌شده هدف گرفته می‌شوند.

در این بیانیه ضمن اشاره به نوع فشار‌ها مثل «شکنجه و محاکمه و حتی اعدام، حبس ابد، لغو تابعیت و تبعید» آمده است که مسؤولان امنیتی بحرین بیش از ۱۵۶ نفر از روحانیون شیعه را در مسائل مربوط به سخنرانی، رویکرد‌های عقیدتی و دیدگاه‌های سیاسی، به مراکز بازجویی احضار و ۹۹ نفر از آن‌ها را بازداشت کرده‌اند.

الوفاق افزود: برای بیش از ۵۰ عالم دینی احکام قضایی ظالمانه تا حد اعدام، حبس ابد، لغو تابعیت و پرداخت غرامت نقدی صادر شده است.

در بیانیه جمعیت الوفاق آمده است که تعداد روحانیون محکوم به اعدام سه نفر، تعداد علمایی که به حبس ابد محکوم شده‌اند هشت نفر و تعداد علمایی که تابعیت آن‌ها لغو شده است ۱۹ نفر از جمله سه عالم برجسته به نام‌های آیت‌الله عیسی قاسم، آیت‌الله محمد سند و آیت‌الله شیخ حسین نجاتی هستند.

الوفاق همچنین مخالفت خود با سیاست‌های ظالمانه و تبعیض‌آمیز دولت بحرین را اعلام کرد.

دولت بحرین پیشتر مجوز فعالیت این جمعیت سیاسی را لغو و شیخ علی سلمان دبیر کل آن را که از سال ۲۰۱۴ به زندان انداخته، به چند سال حبس محکوم کرده است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار