سردار زاهدیان خبر داد؛

کشف 2 تُن مواد مخدر از حواشی مدارس کشور

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه سال گذشته در پاک سازی حاشیه و اطراف مدارس سراسر کشور قریب به 2 تُن انواع مواد مخدر کشف شد، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 188 تن مواد مخدر کشف شده که بیانگر افزایش 16 درصدی کشفیات پلیس است.
کد خبر: ۲۹۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ - 17June 2018

افزایش 16 درصدی کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدربه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمدمسعود زاهدیان» رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار داشت: کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از ابتدای سال تا به امروز بیش از 188 تُن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 16 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین کشفیات پلیس در حوزه مواد مخدر از نوع «تریاک» بوده است، افزود: البته میزان کشفیات مخدر‌های هروئین و مرفین نیز قابل توجه بوده و در کشفیات این نوع مواد شاهد افزایش هستیم که بیانگر رویکرد قاچاقچیان برای انتقال و ورود موادمخدر پرخطرتر به کشور است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: بیشترین کشفیات این پلیس در استان‌های شرقی و حاشیه شرق کشور بوده و با توجه به این مهم، با تمرکز بر این استان‌ها و ایجاد حلقه‌های کنترلی در تلاش هستیم از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری کنیم.

دستگیری 106 نفر از اعضای اصلی باند‌های تولید و توزیع مواد مخدر

سردار زاهدیان با تأکید بر اینکه تمرکز پلیس بر شناسایی سرشبکه‌ها و باند‌های مواد مخدر است، خاطر نشان کرد: الحمدلله در سال گذشته در این حوزه موفقیت‌های خوبی داشتیم به طوری که 106 نفر از سرکردگان و عناصر اصلی تولید و توزیع مواد مخدر را مورد هدف قرار دادیم و این افراد شناسایی و دستگیر شدند و در این میان نیز تعدادی از این افراد در درگیری با پلیس به هلاکت رسیدند.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی قاطعانه و با اقتدار با عناصر و سرشبکه‌های اصلی تولید و توزیع مواد مخدر برخورد می‌کند و قاچاقچیان بدانند قطعا در دام نیرو‌های پرتوان پلیس گرفتار می‌شوند.

سردار زاهدیان ادامه داد: پاک سازی نقاط پرتردد جوانان از توزیع مواد مخدر یکی از رویکرد‌های جدی پلیس است، به طوری که در سال گذشته در پاک سازی حاشیه و اطراف مدارس در سراسر کشور قریب به 2 تُن انواع مواد مخدر کشف شد و این یعنی توانستیم یک ایمنی را در حاشیه مدارس ایجاد کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا یادآور شد: اقدامات پلیس در پاک سازی نقاط تردد جوانان به ویژه حاشیه مدارس امسال با «سرعت» و «دقت» بیشتری دنبال می‌شود.

اقدامات پیشگیرانه پلیس در راستای مبارزه با مواد مخدر

عالی‌ترین مقام انتظامی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اضافه کرد: در راستای افزایش ایمنی جامعه و دانش مردم، برنامه‌های پیشگیرانه در مدارس، مساجد، مجموعه‌های فرهنگی و محیط‌های کار را دنبال می‌کنیم چراکه معتقدیم با آموزش می‌توانیم آحاد جامعه را نسبت به خطرات مواد مخدر و اعتیاد آگاه کنیم.

سردار زاهدیان یادآور شد: ایجاد مراکز مشاوره و پیشگیری از اعتیاد در مجاورت مراکز پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری معاونت اجتماعی ناجا یکی دیگر از رویکرد‌های این پلیس است، همچنین اقدامات مشاوره‌ای معاونت اجتماعی ناجا در کلانتری‌ها و مراکز آموزشی نقش مهمی در فرآیند مبارزه با مواد مخدر داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: تولید بسته‌های فرهنگی اعم از فیلم، انیمیشن، تیزر‌های تبلیغی و ... از دیگر رویکرد‌های این پلیس در تحقق اقدامات پیشگیرانه است.

این مقام عالی انتظامی در توصیه به جوانان عنوان کرد: ممکن است در محیط‌های آلوده به جوانان عزیز پیشنهادات نامعقولی شود که انتظار می‌رود این قشر فهیم قدرت «نه» گفتن را داشته باشند و به خاطر یک هیجان و شادی لحظه‌ای زندگی و آینده خود را تباه نکنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار