خوب نژاد:

وزارت بهداشت در مورد آزادگان به خواب عمیق رفته است

مدیر موسسه پیام آزادگان گفت: وزارت بهداشت در مورد آزادگان در خواب عمیق است، مشکلات آزادگان را نمی‌شناسد و با آن‌ها هیچ ارتباطی ندارد؛ برای همین شاهد ابتلای آزادگان به بیماری‌های مختلف هستیم.
کد خبر: ۲۹۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ - 17June 2018

وزارت بهداشت در مورد آزادگان به خواب عمیق رفته استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «فریبرز خوب نژاد» مدیر موسسه فرهنگی پیام آزادگان در نشست خبری آیین بزرگداشت ارتحال حجت‌الاسلام علی اکبر ابوترابی فرد که امروز (یکشنبه 27 خردادماه) برگزار شد، با اشاره به برگزاری هفدهمین مراسم سالگرد رحلت حاج آقا ابوترابی و گرامیداشت شهدای غریب اظهار داشت: تقارن سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران و این مراسم را به فال نیک می گیریم و یادی می کنیم از شهید چمران که دوست و شیفته حاج آقا ابوترابی بود. مراسم سالگرد رحلت حاج آقا ابوترابی روز 29 خردادماه از ساعت 18 الی 20 با رونمایی از هفت جلد کتاب در مورد آزادگان برگزار می شود.

وی افزود: در این مراسم از خانواده آزاده زلفی که به تازگی اعضای بدنش را اهدا کرده اند به خاطر این عمل فداکارانه تقدیر می شود.

خوب نژاد با بیان آماری از شهدای در بند اسارت رژیم بعث گفت: در مجموع 172 شهید در دوران اسارت به دلیل شکنجه ها و عدم رسیدگی ها در اسارت از دنیا رفته اند.فقط در امسال 70 نفر فوتی از میان آزادگان داشتیم و این برای جمعیت آزادگان که در سن میانسالی هستند آمار خوبی نیست. بسیاری از آزادگان به بیماری هاس سخت مبتلا شده اند و این نشانه خوبی برای یک جمعیت سرزنده و پای کار برای انقلاب و فرهنگ و ملت ایران نیست.

وی با اشاره به پیگیری های حاج آقا ابوترابی برای حل مشکلات جانبازان تصریح کرد: گاها دیدم که حاج آقا در پیگیری مشکلات جانبازان گریه می کرد. ایشان 10 سال اردوگاه به اردوگاه رفتند و دیدند که آزادگان چه سختی هایی را متحمل می شدند. کسی به اندازه ایشان برای نظام جمهوری اسلامی کارسازی نکرد و درسخت ترین شرایط، فرهنگ ناب دینی را به آزادگان منتقل کرد.

مدیر موسسه پیام آزادگان گفت: آزاده ای که سال ها در اسارت شکنجه شده با جانباز 25 درصد هیچ تفاوتی ندارد و در ارائه تسهیلات برای هر دو گروه هیچ تفاوتی قائلی نیستند و این یعنی برای سال های اسارت آزادگان چیزی دیده نشده است. آزادگان مشکلاتی دارند که جانبازان ندارند برای مثال بیماری های خاص آزادگان که در اثر سال ها اسارت به آن مبتلا شده اند نادیده گرفته شده است.

خوب نژاد بیان کرد: وزارت بهداشت در مورد آزادگان در خواب عمیق است. مشکلات آزادگان را نمی شناسد و با آن ها هیچ ارتباطی ندارد برای همین شاهد ابتلای آزادگان به بیماری های مختلف هستیم. چنانچه تا به امروز یک بار به طور جدیایش سلامتی دقیق و مستقل انجام نشده است.

وی از مسوولان درخواست کرد: مسوولان آزادگان را ببینند. در بدنه بنیاد شهید در 31 استان کشور تنها یک آزاده به عنوان مسوول حضور دارد و تاکنون هیچ آزاده ای در جمع مدیران و تصمیم گیران حضور نداشته است. در اینباره منتظر پاسخگویی بنیاد شهید هستیم.

مدیر موسسه پیام آزادگان مشکل اصلی آزادگان را نادیده گرفتن هویت آنان دانست و عنوان کرد: در قانون آزادگان به صورت مستقل دیده نشده اند. یکی از پیشنهادات ما می تواند این باشد که آزادگان را مطابق با جانبازان 50 درصد ببیند تا حدالمقدور بخش عمده ای از مشکلات آنان مرتفع شوند.

وی در خصوص وضعیت اسرای فوت شده گفت: در زمان وجود ستاد آزادگان کمیته ای با حضور اعضای مختلف و نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران پرونده پزشکی آزادگان فوتی را بررسی می کردند تا بدانند شهید محسوب می شود یا خیر. در این شورا همیشه نماینده بنیاد شهید برای اعلام پرونده اسرا به عنوان شهید مخالفت می کردند. الان بنیاد شهید به سختی اسرا را شهید حساب می کند. در صورتی که نظر مقام معظم رهبری این بود در این مورد سختگیری نشود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار