مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان قابل رقابت با سایر مراکز فرهنگی در کشور است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان گفت: اگر بخواهیم تعریف دقیقی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان داشته باشیم باید بگوییم که این مرکز فرهنگی متعلق به استان همدان نیست بلکه موزه‌ای ملی بوده و بدون شک قابل رقابت با مراکز فرهنگی دفاع مقدس در سطح کشور است.
کد خبر: ۲۹۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ - 17June 2018

موزه دفاع مقدس همدان قابل رقابت با سایر مراکز فرهنگی در کشور استسرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در حاشیه بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم آل‌الله اظهار داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس همدان محیطی مملو از لطف، صفا و صمیمیت است.

وی اضافه کرد: آنچه که امروز در مجموعه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان همدان انجام شده است به حتم باید با زحمات، دلیرمردی‌ها و تلاش‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس مقایسه شود.

ناصرپور بازدید از این مجموعه را رضایت‌بخش خواند و یادآور شد: اگر مخاطبی حتی بدون شناخت از دوران دفاع مقدس از موزه دفاع مقدس استان همدان بازدید کند لایه‌های بسیار زیبایی از گنجینه تمام نشدنی هشت سال حماسه و ایثار را لمس خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به سختی‌ها و مشکلات کشور در دوران جنگ تحمیلی گفت: فرزندان این ملت برای حفظ انقلاب اسلامی و خاک پاک این سرزمین عاشقانه جان خود را تقدیم کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ادامه داد: بیان خاطرات رزمندگان و شهدا توسط راوی، نظم و ترتیب در فعالیت مجموعه و مفهوم سازی همراه با پیوند مفاهیم در غرفه‌ها در این موزه دفاع مقدس بسیار ارزشمند بوده و پیام‌رسانی خوبی برای مخاطب خواهد داشت.

وی با بیان اینکه گنجینه پایان ناپذیر دفاع مقدس در این مجموعه قابل مشاهده است اضافه کرد: اگر بخواهیم تعریف دقیقی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان داشته باشیم باید بگوییم که این مرکز فرهنگی متعلق به استان همدان نیست بلکه موزه‌ای ملی بوده و بدون شک قابل رقابت با مراکز فرهنگی دفاع مقدس در سطح کشور است.

ناصرپور با اشاره به اینکه دو نگاه راهبردی و تاکتیکی در این موزه صورت گرفته است، بیان داشت: امروز بیان و ترسیم مسائل مربوط به دفاع مقدس با عرفان بالا از اهمیت خاصی برخوردار است و همه مردم ما باید به دنبال بازدید از چنین مراکز فرهنگی در سطح کشور باشند.

وی با تاکید بر لزوم حضور و استفاده نسل نوجوان و جوان از موزه دفاع مقدس همدان خاطرنشان کرد: تلاش برای بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی همراه با عزمی راسخ امروز باید سرلوحه کارها و فعالیت‌های همه ما باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه بازدید از این مرکز فرهنگی در همدان برای مخاطبان انرژی بخش و تاثیرگذار خواهد بود گفت: با توجه به اینکه در استان لرستان شاهد ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هستیم لذا برای کسب تجربیات سایر مراکز فرهنگی در کشور به خصوص استان‌های هم‌جوار تصمیم بر این شد تا با سفر به همدان از این مجموعه نیز بازدید داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار