معاون مهندسی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

نقش آذربایجان در جنگ تحمیلی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس تبیین می‌شود

معاون مهندسی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: در نظر داریم در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برشی از نقش آذربایجان در تاریخ قبل، حین، بعد انقلاب و دفاع مقدس را در قالب‌های مختلف به صورت دیجیتال، بصری، حجمی و... برای نسل‌های امروز و آینده طراحی و اجرا کنیم؛ چرا که نقش مردم آذربایجان در این عرصه نقشی بی‌بدیل بود.
کد خبر: ۲۹۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ - 17June 2018

نقش آذربایجان در دوران دفاع مقدس در مرکز فرهنگی تبیین می‌شود«اسماعیل آذریان» معاون مهندسی و امور یادمان‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به صورت فیزیکی به طور کامل آماده شده و مدتی است در حال آماده سازی طرح های تکمیل محتوایی این مرکز هستیم.

آذریان افزود: از دیگر مشتقات مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان میتوان به آماده سازی و تکمیل یادمان و حسینیه شهدای گمنام مرکز فرهنگی اشاره کرد.

وی با تاکید بر شتاب گرفتن مراحل ساخت یادمام و حسینیه شهدای گمنام مرکز فرهنگی دفاع مقدس، تصریح کرد: به حمدالله مراحل ساخت و آماده سازی نهایی یادمان و حسینیه شهدای گمنام در سال جدید با پیشرفت و سرعت خوبی در حال اجراست و طبق برنامه ریزی های انجام شده این محل تا شروع هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری رسیده و آماده میزبانی از برنامه‌ها خواهد بود.

معاون مهندسی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به پیش بینی های انجام شده برای تامین محتوای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، افزود: در نظر داریم در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برشی نقش آذربایجان در تاریخ قبل، حین، بعد انقلاب و دفاع مقدس را در قالب‌های مختلف به صورت دیجیتال، بصری، حجمی و... برای نسل های امروز و آینده طراحی و اجرا کنیم چرا که نقش مردم آذربایجان در این عرصه نقشی بی‌بدیل بود.

آذریان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 400 سوژه جذاب و تاثیر گذار برای تامین محتوای مرکز و موزه دفاع مقدس استان، آماده است، ابراز داشت: این طرح ها به صورت اولیه آماده شده است اما متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات مالی هنوز امکان طرح اولیه و اجرای این سوژه‌ها وجود ندارد و کمبود منابع مالی در حال حاضر بیشترین آسیب را در روند تجهیز محتوایی مرکز فرهنگی وارد میکند.

وی با تقاضا از مسئولان ذی‌ربط برای انجام مساعدت‌های مالی تاکید کرد: از نمایندگان استان در مجلس، استاندار و شهردار تقاضا داریم تا با پیگیری و تخصیص و تامین مالی تجهیز محتوایی این مرکز، شاهد افتتاح رسمی محتوایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار