گزارش تحلیلی/

ائتلافی برای ویرانی منطقه؛ داعش ابزاری برای پیشبرد اهداف غربی صهیونیستی

با توجه به نقش صهیونیستی غربی در تولید تروریسم و تشکیل ائتلافی به رهبری آمریکا ، بوی توطئه ای از چنین تحرکاتی به مشام می رسد که بسیار فراتر از جنگ با داعش است که هیلاری کلینتون پیشتر به نقش کشورش در تشکیل این گروهک اعتراف کرده بود.
کد خبر: ۲۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶ - 27September 2014

ائتلافی برای ویرانی منطقه؛ داعش ابزاری برای پیشبرد اهداف غربی صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، بعد از گذشت چند هفته از تشکیل ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق و سوریه اهداف تشکیل این نشست با گذشت زمان بیش از پیش آشکار می شود.

تسنیم در گزارشی تحلیلی به بیان اهداف و عملکرد ائتلاف علیه داعش پرداخته است:  همه ملتهای منطقه به دروغ بودن ادعاهای آمریکا مبنی بر مبارزه با تروریسم پی بردهاند به ویژه پس از آنکه کاخ سفید، تروریستها را به تروریست میانهرو که به زعم آمریکاییها، گروههای مسلح میانه رو هستند و تروریست واقعی تقسیم کرد یا به تعبیر سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، تقسیم تروریست ها به خوب و بد از نگاه آمریکا.
 
با این حال ملت و ارتش سوریه از همان ابتدای بحران که محور ضد سوری به سرکردگی آمریکا با گسیل تروریست های مزدورشان بر آنها تحمیل کردند، بدون توجه به اصطلاحات و تعابیر آمریکا درباره تروریسم، به مبارزه تمام عیار با تروریست ها پرداختند، درباره عراق هم اینگونه بود و ملت و ارتش با تکیه بر پشتوانه عظیمی به نام مرجعیت عالی دینی، با وحدت و انسجام خود، ضربات مهلکی را به تروریست های تکفیری وارد کردند.
 
بارها بشار اسد رئیس جمهوری سوریه به جهانیان درباره تروریسم هشدار داد و البته به غربی ها به سبب حمایت از تروریست های فعال در سوریه هشدار داد که روزی آتش حمایت آنها از این جانیان، دامن خودشان را خواهد گرفت و این تروریست ها پس از ارتکاب جنایات در سوریه به کشورهای اروپایی بازخواهند گشت و تجارب کشتار و جنایت خود را در آن کشورها نیز اجرا خواهند کرد، اما هیچ گوش شنوایی در پایتخت های اروپایی و آمریکا برای شنیدن سخنان و هشدارهای بشار اسد وجود نداشت و آنها بی توجه به این هشدارها به رژیم های مزدور خود در منطقه برای تجهیز و تسلیح و آموزش تعداد بیشتری از تروریست ها چراغ سبز نشان دادند، دیری نپایید که هزاران تروریست از کشورهای غربی به سوی سوریه سرازیر شدند و مهمترین دروازه ورود آنها به سوریه هم کشور ترکیه بود که بارها از سوی دولتمردان سوریه به سبب تسهیل ورود تروریست ها، مورد انتقاد قرار گرفت.
 


حقایق صحنه سوریه نشان داد که کسانی به ساخت تروریسم و گسترش آن می پردازند و مولود جدید آنها موسوم به داعش یکی از محصول های جدید مدعیان مبارزه با تروریسم بود، گروهی که سرانجام بر اربابان خود خروج کرد و با سربریدن چند تبعه غربی بهترین بهانه را به آمریکا و متحدانش برای اجرای طرح های شوم خود در منطقه داد.
 
 روزنامه الوطن عمان در این باره نوشت همه این حقیقت را فراموش کردند که تروریسم، سازنده بزرگ و گروهی از سازندگان کوچک دارد، گروهی هستند که تروریسم را می سازند و کوچک ها وظیفه محوله را در این زمینه انجام می دهند.
 
بوی توطئه می آید
 
ائتلافی که آمریکا به بهانه مبارزه با داعش تشکیل داده است، بوی توطئه ای از آن به مشام می رسد که فراتر از ادعای مبارزه با گروه تروریستی داعش است.
 
روزنامه الوطن عمان در این باره از ملت های منطقه خواسته است برای حلقه جدیدی از توطئه های خارجی به سرکردگی آمریکا پس از آنچه باراک اوباما استراتژی جنگ فراگیر در منطقه ضد تروریسم خواند، آماده باشند، زیرا آتش این جنگهای غربی، تنها در راستای حمایت از منافع خود و صهیونیست ها یا تقویت رژیم غاصب اسرائیل در فلسطین اشغالی شعله ور شده است.

 


 


واقعیت ها و حقایق نشان می دهد مبنی بر اینکه، تروریسمی که غرب به رهبری آمریکا، کشورها و ارتش ها را برای مبارزه با آن دور هم جمع کرده است، محصول و ساخته این کشور است و این مساله که سلاح های سنگین و سبک و نفربرها و تجهیزات زرهی که گروه تروریستی داعش در اختیار دارد، ساخت غربی ها به ویژه آمریکاست، دیگر یک راز نیست و یک حقیقت است.
 
منشاء پول های هنگفتی که در اختیار تروریست های داعش است، برای نهادها و سازمان های بین المللی رسمی به ویژه سازمان ملل متحد شناخته شده است، خواه منشاء این پول های هنگفت، کشورها باشند یا سازمان های افراطی یا درآمدهای ناشی از نفت مسروقه و نقش کشورهایی در خرید و فروش و انتقال پول های آن از راه های متعدد به این گروه تروریستی .
 
با توجه به نقش صهیونیستی غربی در تولید تروریسم و حمایت آنها از تروریست ها در منطقه و تشکیل ائتلافی به رهبری آمریکا، بوی توطئه ای از چنین تحرکاتی به مشام می رسد که بسیار فراتر از جنگ با گروه تروریستی داعش است که هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا پیشتر به نقش کشورش در شکل گیری این گروهک اعتراف کرده بود.
 
روزنامه الوطن عمان در این باره نوشته بود گروه تروریستی داعش چیزی جز یک بهانه و گامی در راه تجزیه منطقه و تقسیم آن میان قدرت های سلطه گر و رقیب غربی نیست که توانسته اند از داخل جوامع غربی، سموم متلاشی این جوامع و به کارگیری آنها در خدمت به طرح های خرابکارانه، ویرانگر و استعماری خود پیدا کنند.
 
همانطور که مقامات سوری و در راس آنها بشار اسد تاکید کرده اند، جنگ واقعی با تروریسم باید از بازداشتن کشورها و گروه های شناخته شده در تامین نیازهای مالی و تسیلحاتی تروریست ها آغاز شود، کشورها و گروه هایی که تروریست ها را از داخل و خارج منطقه جذب و با تسلیح و برپایی اردوگاه های آموزشی، آنها را برای خرابکاری و اقدامات تروریستی ساماندهی می کنند، بنابراین اگر آمریکا و دیگر مدعیان مبارزه با تروریسم در ادعای خود صادق هستند، برای اثبات آن باید ابتدا این کشورها را که همپیمان و مزدور آنها نیز به شمار می روند، برای توقف حمایت از تروریست ها تحت فشار قرار دهند و کشورهایی را که با این گروه های تروریستی ارتباط دارند و نفت مسروقه متعلق به ملت های عراق و سوریه را از آنها خریداری می کنند، از ادامه این ارتباط و حمایت ها بازدارند.
 
ابراهیم الامین تحلیلگر لبنانی تاکید می کند که غرب و همپیمانانش در منطقه به تشکیل و گسترش گروه تروریستی داعش کمک کردند و تمام سرکردگان این گروه در سایه حضور اشغالگران آمریکایی در عراق رشد و نمو کردند.
 
اعضای ائتلاف تشکیل شده از سوی آمریکا همان کسانی هستند که دلارهای بادآورده نفتی را به سازماندهی و تسلیح گروه های تروریستی از جمله داعش اختصاص دادند، ملت های منطقه چگونه می توانند به اعضای ائتلافی که خود حامی داعش هستند، و به بهانه مبارزه با آن تشکیل شده است، اعتماد کنند که نبرد آزادی و رهایی ملت ها را از شر این تروریست های خونخوار رهبری کنند؟
 
این ائتلاف سبب تسهیل انتقال ده ها هزار تروریست عرب به سوریه و عراق شدند که در کشورهای شرق و غرب زندگی می کردند، و همچنین زمینه انتقال افراد مسلح از برخی کشورهای منطقه را فراهم کردند.
 
ابراهیم الامین تنها هدف آمریکا از تشکیل ائتلاف دروغین علیه داعش را ضربه زدن به محور مقاومت و بازدارندگی به رهبری جمهوری اسلامی ایران می داند و می گوید این گروه های تکفیری حتی یک گلوله به سوی هیچ یک از منافع کشورهای عضو ائتلاف آمریکا و متحدانش شلیک نکرده اند به طوری که ترکیه، کشوری که گذرگاه تروریست های داعش به سوی عراق و سوریه قلمداد می شود، حتی یک تروریست را دستگیر نکرده و تروریست ها هم در مقابل به سوی حتی یک نظامی یا غیر نظامی ترک تیراندازی نکرده اند؟

 


 
نکته دیگر که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم به آن اشاره کرد، تقسیم تروریست ها به بد و خوب از نظر آمریکایی هاست، آمریکا و متحدانش امروز از میانه رو و افراطی سخن می گویند، که معنایش این است که منظور از تروریست میانه رو کسانی هستند که در مسیری که آمریکا برای آنها ترسیم کرده، یعنی حفظ منافع آمریکا حرکت کنند و به دستور کار تعیین شده پایبند باشند که شامل خودداری از درگیری با رژیم صهیونیستی، عدم رویارویی با رژیم های مرتجع و مزدور طرفدار غرب و ریختن خون ملت ها و فرسوده کردن دولت هایی است که سازش و تسلیم در برابر سیاست های آمریکا و متحدانش را نمی پذیرند.
 
نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد، این است که اگر ائتلاف تشکیل شده از سوی آمریکا تصمیم گرفته است با داعش بجنگند، این مساله به مثابه تبرئه شدن آنها از تمام جنایاتی که تروریست های تکفیری مرتکب شده ومسئولیت آن را رهبران و دولت های شرکت کننده در این ائتلاف بر عهده دارند، قلمداد نمی شود.
 
تروریست های تکفیری آدمکش، ابزار ارزان استعمارگران متجاوز برای پیشبرد اهداف خطرناک آنها علیه ملت های منطقه به شمار می روند، تروریست ها تاکنون خسارت های زیادی به زیرساخت ها و مراکز دولتی و خصوصی و منازل مردم در عراق و سوریه وارد کرده اند و باعث کشتار ده ها هزار نفر و آوارگی میلیون ها نفر شده اند.
 
گروه های تروریستی که وحشیانه ترین جنایات کشتار و سربریدن را در عراق و سوریه و حتی لبنان مرتکب می شوند، ابزاری برای تحقق منافع استعماری غربی ها و صهیونیستها به شمار می روند و متاسفانه هزینههای این اقدامات جنایتکارانه با دلارهای نفتی متعلق به ملت های منطقه تامین می شود که حاکمان غیر منتخب آنها به دستور اربابان غربی خود به خاطر حفظ منافعشان سرازیر میکنند و حتی کشورهای خود را به اماکنی برای آموزش تروریستها تبدیل کردهاند و هدف ائتلاف توخالی، پوچ و جهت داری که به بهانه مبارزه با داعش شکل گرفته، سیطره بیشتر بر منطقه و غارت هر چه بیشتر ثروت های آن در پوشش شعار دروغین مبارزه با تروریسم است.
 
گسترش اقدامات وحشیانه تروریستهای تکفیری در عراق و خبر اشغال مناطق دیگری از  سوی آنها، یکی از نتایج منفی تشکیل این ائتلاف پوشالی به شمار میرود، در حالی که پیش از تشکیل این ائتلاف، نیروهای ارتش با حمایت نیروهای مردمی در عراق، به موفقیتهای چشمگیری در برابر تروریستهای تکفیری داعش دست یافته بودند تا ملتها بیشتر از گذشته پی به اهداف پشت پرده آمریکا و دیگر مدعیان مبارزه با تروریسم ببرند و اینکه آمریکا هرگز به دنبال حذف داعش نیست، حقیقتی که در سخنان رئیس جمهور و دیگر مقامات بلندپایه آمریکا نمایان شد، بلکه به دنبال حفظ منافع خود هستند و هدف از شکل گیری این ائتلاف هم صرفا کنترل و مدیریت تروریست های تکفیری و وادار کردن آنها به عدم عبور از خطوط قرمز طراحی شده برای آنهاست و به همین سبب ائتلاف تشکیل شده از سوی آمریکا هرگز نتیجه و سودی برای ملت های منطقه نخواهد داشت و صرفا اهداف و منافع خاص آمریکا و متحدانش به ویژه رژیم صهیونیستی را محقق خواهد کرد و نباید امیدی به نابودی تروریست ها و توقف کشتار و ویرانی در منطقه در سایه چنین سیاست های سلطه طلبانه غربی ها داشت.
 

نظر شما
پربیننده ها