امام جمعه کرمان:

سردار حاج قاسم سلیمانی مرحله به مرحله لیاقت خود را نشان داد

نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: حاج قاسم سلیمانی در تمام کشورهای اطراف ما نقش بسیار بارز و مهمی را ایفا می‌کند و رهبر معظم انقلاب اسلامی به سردار سلیمانی توجه زیادی دارد، بارها ما دیده‌ایم و شنیده‌ایم که ایشان از حاج قاسم تجلیل و تعریف به‌عمل آورده است.
کد خبر: ۲۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴ - 27September 2014

سردار حاج قاسم سلیمانی مرحله به مرحله لیاقت خود را نشان داد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، آیتالله «سید یحیی جعفری» امام جمعه کرمان صبح امروز در گردهمایی فرماندهان دفاع مقدس استان کرمان، رده گردان به بالا با عنوان «قافله خورشید» گفت: به هیچ زبانی نمیتوانیم از رزمندگان دوران دفاع مقدس تجلیل کنیم چراکه جهاد در راه خدا کار سادهای نیست.

وی با بیان اینکه جهاد در راه خدا به این معنی است که انسان از جان، مال، فرزند و... بگذرد، ادامه داد: گاهی موفق میشدم به جبههها بروم و از نزدیک ایثارگریها و فداکاریهای رزمندگان را میدیدم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه نام سردار قاسم سلیمانی در سراسر جهان مطرح است، تصریح کرد: سردار سلیمانی مرحله به مرحله لیاقت خود را نشان داد و همه رزمندگان در حد خودشان دارای لیاقت و شایستگی هستند.

وی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس در دفتر امام جمعه کرمان ستادی تشکیل دادیم و هر 15 روز یکبار روحانیون به جبهه اعزام میشدند و حضور روحانیون در جبهه برای تقویت روحیه رزمندگان موثر بود.

نماینده ولیفقیه در استان کرمان تصریح کرد: خداوند روحیه شجاعت و توانمندی را به رزمندگان داده است و جهاد در راه خدا نصیب هر آدمی نمیشود.

جعفری افزود: امام علی(ع) میفرماید «جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند این مسئله را به اولیای خاص، ممتاز و برجسته خودش اختصاص داده است».

وی اظهار کرد: حاج قاسم در تمام کشورهای اطراف ما از جمله عراق، سوریه، لبنان و ... نقش بسیار بارز و مهمی را ایفا میکند و رهبر معظم انقلاب اسلامی به سردار سلیمانی توجه زیادی دارد، بارها ما دیدهایم و شنیدهایم که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از حاج قاسم تجلیل و تعریف بهعمل آورده است.

امام جمعه کرمان یادآور شد: جانبازان قطع نخاع بسیاری را داریم و زنانی هستند که با این مجاهدان قطع نخاع ازدواج میکنند و این امر مسئله ارزشمندی است.

جعفری گفت: ایثار، فداکاری و نثار جان در راه خدا کار دشواری است اما بسیار ارزشمند است و نمیتوان ارزش فداکاری و ایثار در راه خدا را بیان کرد.

وی تصریح کرد: مستکبران عالم که همیشه دم از آزادی و حقوق بشر میزنند، جنگ تحمیلی را از طریق صدام به ما تحمیل کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) از قدرت روحی بالایی برخوردار بود و همواره به رزمندگان روحیه میداد.

نماینده ولیفقیه در استان کرمان عنوان کرد: نیروهای ارتشی هم نقش بزرگی را در دوران دفاع مقدس داشتند و در نخستین روزهای هجوم صدام به ایران 140 هواپیما به عراق حمله کرد و مراکز مختلف عراق را در هم کوبید.

جعفری گفت: هشت سال ملت ایران از کشور دفاع کرد و جوانان بزرگواری را فدای انقلاب اسلامی و اسلام کردیم اما دشمن متحیر ماند و سرانجام توانستیم به گونهای عمل کنیم که سازمان ملل رسما اعلام کرد صدام آغازکننده جنگ و متجاوز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: باید ایمان، روحیه دینی و تقوای خود را تقویت کنیم.

گردهمایی فرماندهان دفاع مقدس، رده گردان به بالا با عنوان «قافله خورشید» در محل تالار برق کرمان برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار