امضای تفاهم‌نامه بین ایران و آذربایجان برای مبارزه با فساد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان مبارزه با فساد جمهوری آذربایجان، تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند.
کد خبر: ۲۹۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱ - 17June 2018

امضای تفاهم‌نامه بین ایران و آذربایجان برای مبارزه با فسادبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «ناصر سراج» رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با «کامران علی‌اف» رئیس سازمان مبارزه با فساد جمهوری آذربایجان اظهار داشت: آذربایجان دوازدهمین کشوری است که تفاهم‌نامه مبارزه با فساد با ایران امضا می‌کند. خوشبختانه سازمان بازرسی ایران و مرکز مبارزه با فساد آذربایجان همکاری نزدیکی دارند و بنای ما این است که به درجه‌ای برسیم که متهم یا محکومی برای تبادل بین طرفین وجود نداشته باشد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: امسال اساسنامه آمبودزمان کشور‌های اسلامی در ترکیه به امضا می‌رسد.

علی‌اف نیز در این دیدار افزود: مبارزه با فساد یکی از اولویت‌های جمهوری آذربایجان است. جمهوری آذربایجان به خیلی از اقدامات و ابتکارات در مبارزه با فساد پیوسته است.

رییس سازمان مبارزه با فساد جمهوری آذربایجان با بیان اینکه فساد مسئله‌ای فرا ملی است، خاطرنشان کرد: به همین خاطر برای مبارزه با فساد به همکار‌های بین‌المللی به ویژه همکار‌های منطقه‌ای نیاز داریم.

وی اضافه کرد: امیدوارم امضای این تفاهم‌نامه نوید بخش مرحله جدیدی از همکاری‌های دوجانبه در مبارزه با فساد باشیم. سال گذشته در اجلاس کشور‌های اسلامی عضو آمبودزمان‌های آسیایی، جمهوری اسلامی ایران با هیئت نمایندگی قوی حضور داشت و زمینه امضای تفاهم‌نامه امروز در همان جا شکل گرفت.

علی‌اف در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه بیش‌تر از چه نهاد‌هایی به سازمان مبارزه با فساد جمهوری آذربایجان شکایت می‌رسد، گفت: هم از نهاد‌های خصوصی و دولتی به ما شکایت می‌رسد و به عنوان یک حقوقدان همواره فرضیه را بر بی‌گناهی متهم می‌گذارم و در سال 2017 نزدیک 200 پرونده داشتیم که مرحله بازپرسی و دادرسی آن انجام شده و 130 پرونده نیز در مرحله بررسی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها