عطوان تحلیل کرد؛

تسلیم شدن در قاموس انصارالله یمن جایی ندارد

تحلیلگر مشهور جهان عرب با اشاره به نبرد الحدیده به مقاومت سرسختانه رزمندگان انصارالله در برابر متجاوزان ائتلاف عربی-غربی پرداخت.
کد خبر: ۲۹۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ - 17June 2018

تسلیم شدن در قاموس انصارالله یمن جایی نداردبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب در مطلبی در رای الیوم با اشاره به نبرد الحدیده در ساحل غربی یمن آورده است: جنگی که سه سال از آن می‌گذرد و قبل از آن جنگ‌هایی که حوثی‌ها با علی عبدالله صالح و نیروهایش داشتند، ثابت کرده است که تسلیم و سازش در قاموس انصارالله یمن جایی ندارد. ممکن است که تحت شرایطی از جبهه‌ای عقب نشینی کنند، اما جنگ در جبهه‌های دیگر را ادامه می‌دهند و بر زمین گذاشتن سلاح و تسلیم شدن هرگز نزد آن‌ها معنایی ندارد.

وی در ادامه با هشدار درباره بستن شدن بندر الحدیده و تخریب آن بیان کرد: این به مفهوم فاجعه انسانی است که هشت میلیون یمنی را در معرض خطر گرسنگی قرار می‌دهد.

عطوان نوشت: اخباری که ائتلاف سعودی از الحدیده مخابره می‌کنند قابل اعتماد نیست، زیرا فقط از سوی رسانه‌های این ائتلاف و امپراتوری رسانه‌ای آن با توجه به ضعف رسانه‌ای انصارالله است، اما سقوط شهر و پایان جنگ آن بی اساس است. علی رغم وجود اخباری مبنی بر بمباران شدید و حملات زمینی و دریایی ائتلاف سعودی و پیوستن نیرو‌های حزب اصلاح، اما جنگ الحدیده به طول می‌انجامد.

این تحلیلگر عرب می‌نویسد: با وجود اینکه حوثی‌ها با نیروی نظامی جباری که قدرت آن‌ها در برابر آن کمتر است می‌جنگند، اما آن‌ها در موضع دفاع هستند و طبق تئوری‌های نظامی در این موقعیت 5 نفر از تازیان نیاز است تا یک مدافع را از پای دربیاورد یا بازداشت کند. مهمتر و خطرناکتر از آن این است که حوثی‌ها نیرو‌های مهاجم را به جنگ شهری فرسایشی بکشانند که در این صورت بر تعداد تلفات مهاجمان ائتلاف سعودی و متحدان آن‌ها (نیرو‌های فرانسوی) افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: نمی‌دانیم که شهر الحدیده چه زمانی سقوط خواهد کرد و چقدر نیرو‌های ائتلاف برای تحقق این هدف زمان نیاز دارند و واکنش جامعه بین المللی در صورت افزایش تعداد تلفات غیرنظامیان و افزایش رنج‌های آن‌ها چه خواهد بود، اما آنچه به خوبی می‌دانیم این است که حوثی‌ها شکست ناپذیرند و به جنگ ادامه خواهند داد و جنگ را به جنگ سخت‌تر سوق می‌دهند یعنی جنگ کوهستانی که حوثی‌ها در آن مهارت بالایی دارند و این اولا به دلیل تجربه و دیگری به دلیل وجود بستر عظیم در حمایت از آنهاست.

عطوان اعلام کرد: حوثی‌ها هنگامی از عدن عقب نشینی کردند که دریافتند که توان دفاع از آن را ندارند و شاید از الحدیده هم به همین دلیل عقب نشینی کنند، اما آن‌ها در جنگ‌های شهری بسیار ورزیده و خبره شده‌اند و می‌دانند که الحدیده خط دفاع قوی برای دفاع از صنعا در مرحله بعد است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها