نیروهای ويژه فرانسوی در یمن به اسارت درآمدند

رسانه‌های نزدیک به مبارزان یمنی اعلام کردند که طی عملیاتی دو تن از نیروهای ویژه فرانسه در خاک این کشور را بازداشت کرده‌اند.
کد خبر: ۲۹۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ - 17June 2018

نیروهای ويژه فرانسوی در یمن به اسارت درآمدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس،‌ نیروهای یمنی از بازداشت چند نفر از نیروهای فرانسوی در خاک یمن خبر می‌دهند.

بنا به گزارش پایگاه خبری «المصدر»، نیروهای یمنی اعلام کردند گارد ساحلی بندر الحدیده یک قایق نظامی تندروی فرانسوی را متوقف کرده و سرنشینان آن را نیز بازداشت کرده‌ است.

گفته می‌شود این قایق در حال آماده‌سازی عملیات در نزدیک شهر بندری الحدیده بوده که نیروهای یمنی دو سرنشین آن را محاصره و به اسارت درآورده‌اند.

هنوز ارتش فرانسه و نیروهای یمنی به صورت رسمی به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

طی روزهای گذشته گزارش‌هایی درباره حضور نیروهای فرانسوی در عملیات اخیر ائتلاف سعودی و اماراتی در بندر الحدیده یمن منتشر شد که وزارت دفاع فرانسه آن را رد کرد. اما روزنامه لوفیگارو در گزارشی تأیید کرد که نیروهای ویژه فرانسوی در عملیات حمله به بندر الحدیده حضور دارند.

ائتلاف سعودی و اماراتی اخیراً با کمک اطلاعاتی آمریکا و انگلیس عملیات سنگینی برای اشغال بندر راهبردی الحدیده در غرب یمن آغاز کرده که تاکنون با رزمندگی و ایثار مبارزان انصارالله و ارتش یمن موفق به پیشروی در این منطقه نشده و تلفات سنگینی نیز متحمل شده‌ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها