ترامپ در برخورد با کره شمالی ضعیف‌تر از اوباما در قبال ایران عمل می‌کند

نماینده ارشد دموکرات آمریکا گفت: رویکرد دونالد ترامپ در گفتگوها با کره شمالی ضعیف‌تر از عملکرد اوباما در قبال ایران است.
کد خبر: ۲۹۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲ - 18June 2018

ترامپ در برخورد با کره شمالی ضعیف‌تر از اوباما در قبال ایران عمل می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس،  رئیس اقلیت دموکرات مجلس سنای آمریکا از رئیس‌ جمهور این کشور درخواست کرده توافق با کره شمالی از توافق هسته‌ای ایران قوی‌تر باشد.

بنا به گزارش وب‌ سایت «واشنگتن‌ اگزمینر»، چاک شومر، ‌رئیس‌ اقلیت دموکرات مجلس سنا، ضمن بیان اینکه توافق باراک اوباما با ایران «ضعیف» بوده، از دونالد ترامپ خواست تا توافقی به مراتب قوی‌تر با کره شمالی منعقد کند.

این نماینده آمریکا مدعی شد:‌ من مخالف توافق اوباما با ایران بودم،‌ به نظرم به اندازه کافی قوی نبود، به نظرم رژیم بازرسی‌ها ضعیف بود. (بنابراین) قطعاَ می‌خواهم توافق با کره شمالی قوی‌تر از توافق با ایران باشد.

چاک شومر در ادامه با نقد رویکرد دونالد ترامپ در گفتگو با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی، افزود:‌ نشست هفته گذشته بین ترامپ و کیم جونگ اون، دستاورد چندانی نداشته است ؛ چرا که دولت کره شمالی رسمیت بین‌المللی یافت و همچنین چشم‌انداز لغو تحریم‌ها علیه این کشور گشوده شد.

به ادعای «چاک شومر»،تحریم‌های آمریکا علیه کره‌ شمالی این کشور را مجبور کرده تا به پای میز مذاکره بیاید.

وی همچنین با اشاره به دیدار هفته گذشته کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در سنگاپور مدعی شد: من مخالف توافق هسته‌ای با ایران بودم چون تصورم این بود که به اندازه کافی قوی نیست،‌ با این حال ظاهراً نحوه برخورد کنونی ما به کره شمالی حتی ضعیف‌تر از برخورد اوباما با ایران است.

انتهای  پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار