امیر اسماعیلی مطرح کرد

همکاری 750 نخبه دانشگاه صنعتی شریف با قرارگاه پدافند هوایی/ خلبان هواپیمای ناتوی آمریکایی اظهار پشیمانی کرد

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر 750 نخبه دانشگاه صنعتی شریف با ما قرارداد نظامی دارند و هم‌رزم ما هستند.
کد خبر: ۲۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳ - 27September 2014

همکاری 750 نخبه دانشگاه صنعتی شریف با قرارگاه پدافند هوایی/ خلبان هواپیمای ناتوی آمریکایی اظهار پشیمانی کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، امیر سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادواره شهدای گلزار سید نظامالدین و منطقه پلسه تیر قائمشهر که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به  نقش آفرینی جوانان انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس گفت: بیشترین بهایی که کشور داده جوانانی بودند که به دستور امامشان به سوی جبهههای جنگ شتافتند و شهید شدند.

وی دفاع مقدس را کارگاه انسانسازی امام راحل عنوان کرد و افزود: در این کارگاه خوب از بد و پاک از ناپاک جدا شد و نسل امروز که امام و کارگاه انسانسازیاش را ندید ولی آن را حس میکند و امام و ملتش را دوست دارد و نمیگذارد این کارگاه تعطیل شود و انقلاب دست نااهلان بیفتد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: باید این رود خروشان مردمی همچون 9 دی خروشان و هم زلال باشد و نباید ابعاد دفاع، انقلاب و شهادت مات و مبهم شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) شخص نبود بلکه یک امت و یک نهضت بود، عنوان کرد: امام، اسلام واقعی را بازسازی کرد و نتیجهاش این است که جوانی که امام را ندیده در جریان فتنه 88 به خیابان میآید و حماسه 9 دی را بر دهان منافقان میکوبد.

امیر اسماعیلی از امام خمینی(ره) به عنوان زمینهساز ظهور نام برد و افزود: جغرافیای دینی ما جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه این جغرافیا در کنار کاخ سفید و همانهایی که با توحش بزرگ شدند و پوست سر سرخپوستان را میکندند، رشد کرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران اولویت نخست پدافند هوایی را قبل از سلاح و سیستم، خدا، امام زمان، رهبر، شهدا و جانبازان و دعای خانواده آنها دانست و افزود: اینها سپاه الهی هستند و با وجود این سپاه کسی قادر به شکست ما نیست.

امیر اسماعیلی به عبور بیش از 80 هزار هواپیمای عبوری با مجوز پدافند هوایی از ابتدای امسال بر فراز کشورمان اشاره کرد و افزود: از این میزان هواپیما تنها یک هواپیما با معرف پروازی مسافربری افغانستان قصد عبور از کشورمان را به یک کشور عربی داشت که دلیرمردان پدافند هوایی با قاطعیت میگویند که این هواپیمای ناتوی آمریکایی است و چون شهدا از ملت و مسئولان ما قاطعیت میخواهند این هواپیما با وجود سوخت کافی، به اجبار در فرودگاه بندرعباس فرود میآید که از 148 مسافر، 108 نفر نظامی آمریکایی بودند.

وی افزود: این هواپیما از هفت غروب تا سه صبح در فرودگاه بندرعباس ماند و به خلبان حکم کردیم تا برای اینکه نگویند ما کشور تروریستی هستیم، بنویسد این هواپیما نظامی است و پشیمان هستم و اجازه خروج میخواهم که او هم نوشت و امضا کرد و اجازه عبور گرفت.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هماکنون 750 نخبه دانشگاه صنعتی شریف با ما قرارداد نظامی دارند و هم رزم ما هستند، افزود: ما بلدیم چگونه در همه فضاهای تحریم و تهدید از خارج کشور رادار و ... بخریم اما اینکار را نمیکنیم و همچون شهدا دستمان را روی زانوی خودمان گذاشتیم و سراغ دانشگاههای خودمان رفتیم، به نخبگانمان از خارج پول میدادند و آنها نرفتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار