شرفی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

سازمان ملل اراده جدی برای مقابله با تروریسم ندارد

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبودِ برنامه و راهکار در جهت مبارزه با تروریسم از سوی سازمان ملل گفت: کنوانسیون‌هایی که از سوی غربی‌ها مطرح می‌شود در واقع در تضاد با منویات نظام و انقلاب اسلامی ایران است.
کد خبر: ۲۹۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ - 18June 2018

/«غلامرضا شرفی» عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به بدعهدی اروپایی‌ها در تعامل با کشورهای اسلامی، کنوانسیون پالرمو را یکی دیگر از برنامه‌ها و نقشه‌های نظام سلطه علیه امت‌های اسلامی دانست و اظهار داشت: کنوانسیون‌هایی که از سوی سازمان ملل مطرح می‌شود در واقع در تضاد با منویات نظام و انقلاب اسلامی ایران است.

این نماینده خانه ملت در ادامه با بیان اینکه غربی‌ها برای مبارزه با تروریسم هدف و برنامه‌ای ندارند، افزود: این گونه مباحث که در قالب کنوانسیون‌ها از سوی اروپایی‌ها مطرح می‌شود، جنبه کاربردی ندارد و آنها صرفا تظاهر به تلاش برای تثبیت امنیت در جهان می‌کنند.

وی فرصت دو ماهه مجلس برای بررسی، تحقیق و تفحص نمایندگان در خصوص FATF را اوج هوشیاری و بینش خدمتگزاران مردم در خانه ملت عنوان کرد و گفت: کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم نیاز اساسی به تحلیل، شناخت کامل و جامع نسبت به این موضوع دارد،‌ لذا نباید مانند تصمیم‌گیری در انعقاد برجام در این زمینه هم تصمیم‌گیری کرده و اقدام کنیم. تصویب این لایحه نیاز به تحقیقات گسترده‌ای دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما اگر بتوانیم در این کنوانسیون شروط‌هایی در نظر بگیریم و به آن بندهایی اضافه کرده و به عضویت آن در بیاییم، بازهم با گذشت زمان طرف‌های مقابل عضو این کنوانسیون که اراده‌ای برای مقابله با تروریسم ندارند، ما را -که در مبارزه با جریان‌های تکفیری در منطقه شهره شده‌ایم- به بهانه‌های مختلف تحت فشار قرار خواهند داد.

شرفی با بیان اینکه حمایت از جبهه مقاومت وظیفه شرعی جمهوری اسلامی است، گفت: FATF سیاست‌های خارجی کشورمان را با مشکل مواجه می‌کند؛ چراکه معنای تروریسم از دیدگاه ما با غربی‌ها یکسان نیست و احتمال این که آن‌ها ما را از پشتیبانی از نهادهای مبارز انقلابی منع کنند، زیاد است. به همین دلیل پذیرفتن این لایحه از سوی دولتمردان ما می‌تواند میان کشورمان با گروه‌های مبارز اسلامی همچون حزب‌الله لبنان و حماس سوءتفاهم ایجاد کند.

نماینده مجلس دهم شورای اسلامی تصمیم‌گیری در مورد الحاق کشور ما به کنوانسیون پالرمو را در گرو عملکرد اروپایی‌ها در برجام طی یک ماه آینده عنوان کرد و افزود: تا زمانی‌که طرف‌های عضو قرارداد برجام، حسن نیتشان را در این خصوص به اثبات نرسانند، ما در مورد FATF اقدامی نخواهیم کرد.

وی عملکرد آمریکایی‌ها در تمام توافقنامه‌هایشان با سایر کشورها را خلاف عرف جامعه جهانی دانست و تصریح کرد: بهترین مسئله‌ای که باید برای مسوولان و مردم ما عبرت شده باشد، عملکرد غربی‌ها در برجام است؛ لذا نباید تحت هیچ شرایطی با شتابزدگی در خصوص پیشنهادت سازمان ملل که درواقع پشتیبان تراز اول حامیان تروریسم است، تصمیم‌گیری کرده و اقدام کنیم.

این نماینده خانه ملت با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی به تمام تعهداتش در توافق برجام، حسن نیت کشورمان در استفاده از فناوری صلح آمیز هسته‌ای در جوامع بین‌المللی را اثبات شده دانست و گفت: ما با عملکردمان نسبت به توافق برجام این موضوع را به کشورهای دوست و حتی بدخواهان نظام و انقلاب ثابت کردیم که وقتی پای قراردادها و کنوانسیون‌های منفعت‌آمیز برای جامعه جهانی وسط باشد، ما داوطلبانه به میدان خواهیم آمد؛ اما FATF در باطن کمکی به جبهه مقاومت نخواهد نکرد و پذیرفتن این لایحه برای ما ضرورت ندارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار