گودرزی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

مسبب هسته‌ای شدن کره شمالی،‌ آمریکاست

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: فشارها و تهدیدات آمریکایی‌ها باعث شد تا کره شمالی برای دفاع از هرگونه خطر احتمالی، خود را مجهز به فناوری هسته‌ای کند. این نشان می‌دهد که اقدامات آمریکایی‌ها در جهت تنش‌زایی و بحران آفرینی در جامعه جهانی است.
کد خبر: ۲۹۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ - 18June 2018

/مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان ممسنی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه اگر کشورهای اروپایی عضو برجام به تعهداتشان در این خصوص به خوبی عمل می‌کردند، بسیاری از مشکلات پیش روی کشورها مرتفع می‌شد، اظهار داشت: رونق اقتصادی و خلاصی از بحران و چالش‌های کشورهای منطقه با به ثمر رسیدن برجام میسر بود.

وی عدم عملکرد صحیح آمریکا و اروپایی‌ها در قرارداد برجام را باعث بی‌ثباتی در بازارهای تجاری جامعه جهانی عنوان کرد و افزود: مباحث اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تاثیر مستقیم بر روی امنیت دارد؛ لذا نقض برجام از سوی مدعیان حقوق بشری می‌تواند علاوه بر مشکلات اقتصادی در کشورهای عضو این توافق، تنش‌هایی در منطقه به ارمغان آورد.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما برای ایجاد ارتباط با جوامع‌بین‌المللی توافق برجام را پذیرفتیم و بر این باور بودیم که با همکاری سایر کشورها می‌توانیم در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و سیاسی با دنیا تعامل کنیم.

گودرزی با اشاره به ماهیت آمریکا و بدعهدی در توافقات بین‌المللی‌ این کشور گفت: وقتی که کشورها به ویژه امت‌های اسلامی به دلایل مختلف خود را تحت فشار آمریکا و متحدانش می‌بینند، به ناچار برای دفاع از تمامیت ارضی کشورشان، مجهز به امکانات نظامی شده و درصدد مقابله با توطئه‌های دشمنان برمی‌آیند.

نماینده مردم شهرستان ممسنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشری در جهان است، یادآور شد: تاریخ کوتاه عمر این کشور نشان داده که دولتمردان آمریکایی به هیچ یک از قول و قرارهای خود متعهد نیستند و زبان زور، تهدید و تحریم را موثرترین راهکار برای تحقق اهداف سیاسی و اقتصادی کشورشان می‌دانند.

وی با اشاره به مداخله نظام سلطه در امور سایر کشورها گفت: کره شمالی را نیازی به  انرژی هسته‌ای نداشت؛ لذا فشارها و تهدیدات آمریکایی‌ها باعث شد تا کره شمالی برای دفاع از هرگونه خطر احتمالی، خود را مجهز به فناوری هسته‌ای کند. این نشان می‌دهد که اقدامات آمریکایی‌ها در جهت تنش‌زایی و بحران آفرینی در جامعه جهانی است.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با توجه به لایجه کنوانسیون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم تصریح کرد: برجام و پالرمو دو مسئله‌ای مهم و تدوین شده از سوی غربی‌هاست، در حقیقت حل و فصل بسیاری از معضلات و آسیب‌های به وجود آمده در سطح فراملی در گرو اجرای صحیح این دو معاهده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها