بیانیه وزارت خارجه سوئیس درباره سفر رئیس جمهور ایران به این کشور

وزارت امور خارجه سوئیس در بیانیه‌ای درباره سفر «حسن روحانی» به سوئیس جزئیاتی را منتشر کرد.
کد خبر: ۲۹۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹ - 18June 2018

بیانیه وزارت خارجه سوئیس درباره سفر رئیس جمهور ایران به این کشوربه گزارش  گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از وبسایت سوئیس اینفو، وزارت امور خارجه سوئیس امروز (دوشنبه) با انتشار یک بیانیه اعلام کرد: «حسن روحانی، رئیس جمهور ایران قرار است در تاریخ ۲ و ۳ ژوئیه (۱۱ و ۱۲ تیر) یک سفر رسمی به سوئیس داشته باشد. رئیس جمهور سوئیس با تشریفات نظامی در زوریخ از روحانی استقبال خواهد کرد.»

در این بیانیه آمده است: نخستین نشست روحانی در شهر برن برگزار خواهد شد. در این نشست «ایگنازیو کاسیس»، وزیر خارجه سوئیس و «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران حضور خواهند یافت. مذاکرات رسمی در ۳ ژوئیه با حضور وزرای دارایی، دادگستری و اقتصاد سوئیس انجام خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، دولت سوئیس اعلام کرده است که قرار است تعدادی توافقنامه و تفاهمنامه در جریان این سفر میان دو کشور امضا شود و همچنین درباره توافق هسته‌ای ایران و اوضاع در خاورمیانه هم گفتگو‌هایی صورت خواهد گرفت. در این نشست همچنین درباره اینکه روابط دوجانبه ایران و سوئیس پس از تصمیم آمریکا درباره خروج از برجام و اعمال تحریم‌های مجدد علیه تهران، چگونه خواهد بود، مذاکراتی انجام خواهد گرفت.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوئیس آمده است: ایران چه از نظر سیاسی و چه از نظر اقتصادی یک شریک مهم برای سوئیس محسوب می‌شود. هر دو کشور در اواخر فوریه ۲۰۱۶ یک نقشه راه برای بهبود روابط دوجانبه تدوین کردند. این مسئله انگیزه‌ای بود تا گفتگو‌ها در زمینه مسائل اقتصادی، مالی، حقوق بشر، عدالت، امنیت هسته‌ای و مهاجرت از سرگرفته شود. سفر رئیس جمهور ایران به سوئیس این فرصت را فراهم خواهد کرد که درباره گام‌های بعدی برای اجرای نقشه راه دو کشور گفتگو‌هایی صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار