هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گلستان برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان با اشاره به مشارکت بیش از ۱۷ هزار گلستانی در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: اختتامییه جشنواره کتابخوانی رضوی در نیمه نخست شهریور ماه همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷ - 18June 2018

هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گلستان برگزار می‌شودبه گزارش دفاع پرس از گرگان، رضا قوانلو در جلسه توجیهی دستگاه‌های اجرایی درباره هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: بیش از 17 هزار نفر در هفتمین دوره این جشنواره که در سال گذشته در استان گلستان برگزار شد، مشارکت داشتند.

وی افزود: با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم استان پیش‌بینی می‌کنیم، امسال نیز با مساعدت همه دستگاه‌ها اتفاق بهتری و چشمگیری رقم بخورد. به بهانه کتابخوانی موجی از فرایند دین‌شناسی به خصوص در حوزه امام رضا(ع) شکل گرفته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌ها به تنهایی نمی‌تواند به افزایش سرانه کتابخوانی و فرهنگ‌سازی در این حوزه بپردازد و نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها با این نهاد فرهنگی هستیم.

قوانلو با بیان اینکه براساس برنامه کشوری این جشنواره از 20 خرداد ماه آغاز شده، ادامه داد: اطلاعیه‌ها در سر درب دستگاه‌ها، برگزاری جلسات مستمر، چاپ شعارها و پیام ها در قبوض شهری و اخذ کد اختصاصی برای نهادها از جمله مواردی است که برای اطلاع‌رسانی بیشتر این جشنواره انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: نشست‌ها و دورهمی‌های کتابخوان‌ها در کوتاه مدت طول موج کتابخوانی در استان را افزایش داده است. اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در نیمه نخست شهریور ماه امسال برگزار می‌شود و در این برنامه علاوه بر برگزیدگان از 3 دستگاه برتر با بیشترین شرکت‌کننده تقدیر خواهد شد.

وی افزود: 7 منبع برای هشتمین جشنواره رضوی معرفی شده که علاقه مندان در سنین کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و مطابق با همه ذائقه‌ها با موضوعات شعر و داستان و غیره برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان تصریح کرد: در سال گذشته رشد 3 درصدی در حوزه شرکت‌کنندگان داشتیم که رتبه ششم و هفتم کشوری و 40 رتبه برتر استانی و مشارکت 46 درصدی بانوان را در این حوزه داشتیم. امسال با رویکرد صرفه‌جویی در مصرف کاغذ سبب شده ساز و کار جدید این جشنواره به صورت اینترنتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها