سردار علاماتی:

سامانه «سجا» تا هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برای انسجام بیشتر در عرصه ضبط و ثبت اسناد، بهره‌وری بیشتر و تمرکز داده‌ها، طراحی سامانه جامع اسناد دفاع مقدس «سجا» در مراحل پایانی خود قرار دارد و امیدواریم تا شروع هفته دفاع مقدس این سامانه به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۲۹۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ - 19June 2018

سامانه «سجا» تا هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شودسردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در تبریز با بیان اینکه سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در راستای سیاست‌گذاری و راهبری موضوعات مربوط به اسناد دفاع مقدس در حال انجام وظیفه است، اظهار داشت: این سازمان در 4 حوزه اسنادی، ضبط و ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس، کتابخانه تخصصی و دیجیتال و همچنین در حوزه آموزش و فرهنگی‌سازی به صورت منجسم و تشکیلاتی در حال فعالیت است.

سردار علاماتی افزود: در حوزه اسنادی، کار آرشیو، سازماندهی، توصیف و... برعهده این سازمان است که آیین نامه آن برای ابلاغ در جلسه هیئت امنای بنیار حفظ آثار به تصویب رسید و مدتی پیش توسط سرلشکر باقری به نیروهای مسلح و توسط  معاون اول رئیس جمهور به ادارات و سازمان های دولتی ابلاغ شد.

همچنین در بخش ضبط و ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس نیز همت سازمان اسناد بر این است تا با جمع آوری و ثبت اسناد مربوط به دفاع مقدس این تاریخ را در اختیار آیندگان قرار داد.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به برنامه های این سازمان برای انسجام بیشتر در عرصه ضبط و ثبت اسناد، عنوان کرد: برای بهره وری بیشتر و تمرکز داده ها، طراحی سامانه جامع اسناد دفاع مقدس «سجا» در مراحل پایانی خود قرار دارد و امیدواریم تا شروع هفته دفاع مقدس این سامانه به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به ویژگی های سامانه سجا تاکید کرد: در این سامانه بخشی برای مردم پیش‌بینی شده که تا اسنادی را که تا به امروز در اختیار هیچ ارگانی قرار نگرفته در این سامانه بارگذاری کنند تا در امر ثبت و سازماندهی اسناد به کار گرفته شود.

سردار علاماتی با بیان اینکه حفظ و نگهداری اسناد مربوط به حوزه دفاع مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: در ساخت و معماری مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس بر این اصل اصرار شده که محل نگهداری اسناد در مکانی امن و با استانداردهای نگهداری اسناد سازگار باشد تا مبادا در طی گذر سالیان  آسیبی به اسناد وارد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار