سیدافقهی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هزینه 470 میلیاردی عربستان برای نابودی فلسطین/ جهاد و حماس وارد جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی می‌شوند

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه اگر رژیم صهیونیستی بخواهد برای کنترل تظاهرات بازگشت دست به اسلحه ببرد و بخواهد جنگ مستقیمی را علیه فلسطینی‌ها آغاز کند؛ قطعا جنبش جهاد اسلامی، حماس و سایر گروه‌های جهادی وارد جنگ با رژیم صهیونیستی خواهند شد.
کد خبر: ۲۹۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ - 19June 2018

سازمان‌های جهادی و حماس بزودی با رژیم صهیونیستی می‌جنگند/ هزینه 470 میلیاردی عربستان برای نابودی فلسطین«سیدهادی سیدافقهی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس در خصوص راهپیمایی بزرگ بازگشت اظهار داشت: تاکنون در تظاهرات بازگشت، فلسطینیان 125 شهید داده‌اند و هنوز هم این تظاهرات ادامه دارد؛ علاوه بر تمام جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی در منطقه نوار غزه که خط مماس بین غزه و سرزمین‌های اشغالی مرتکب می‌شود، هر هفته این تظاهرات به‌طور مرتب و مخصوصا در روز‌های جمعه، زن و مرد، پیر و جوان فقط راهپیمایی نمی‌کنند، بلکه با آتش زدن لاستیک، دودی غلیظ را جلوی چشم تک تیرانداز‌های رژیم صهیونیستی ایجاد می‌کنند تا آن‌ها نتوانند تظاهرکنندگان را مورد هدف قرار دهند و همچنین گاز‌های اشک‌آور یا سمی را که از طریق هواپیما‌های بدون خلبان که علیه تظاهر کنندگان استفاده می‌شود، را خنثی کنند.

وی افزود: خوشبختانه با ادامه این حرکت خودجوش، تظاهرات در حال گسترش به شهر‌های داخلی رژیم صهیونیستی است. فلسطینیانی که معروف به 1948 هستند، در شهر‌های حیفا، بیت‌المقدس، رام الله و مناطق دیگر در حال ملحق شدم به مردم غزه هستند و با پلیس رژیم صهیونیستی هم درگیر هستند.

سیدافقهی تصریح کرد: در خارج از مرز‌های فلسطین اشغالی، محور مقاومت هم‌اکنون تمام قد، همه امکانات خودش را نظیر اطلاعاتی، تسلیحاتی، لجستیکی و سازماندهی را در داخل فلسطین اشغالی مستقر کرده است. در زمینه بین‌المللی هم ظرفیت‌سازی‌های خوبی در حال انجام است؛ تاکنون چندین جلسه در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل شده است و علیه اقدامات آمریکا رای گیری انجام شده است و آرا خوبی هم به نفع مردم مظلوم فلسطین کسب شده است.

وی گفت: بنابراین تظاهرات اگر به همین شکل ادامه یابد، قطعا «معامله قرن» دچار مشکلات جدی خواهد شد و حتی کشور‌های غربی و عربی مرتجع و خائن مانند عربستان سعودی، بحرین، امارات و سایر کشور‌ها که در حال همکاری با رژیم صهیونیستی هستند و هدفشان تسویه حساب با فلسطین و پاک کردن صورت مسئله است، تحت فشار افکار عمومی کشور‌های عربی و اسلامی هستند.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: مردم فلسطین با این اقدامات، اعتراض خودشان را به گوش جهانیان می‌رسانند و باید منتظر ماند که نیرو‌های مقاومت و جهادی چه زمانی وارد فاز مسلحانه می‌شوند. احتمال زیاد می‌رود که این درگیری‌ها و اعتراضات به این حد بسنده نشود و اگر رژیم صهیونیستی بخواهد برای کنترل تظاهرات بازگشت دست به اسلحه ببرد و در واقع بخواهد جنگ مستقیمی را آغاز کند؛ قطعا جنبش جهاد اسلامی، حماس و سایر گروه‌های جهادی وارد جنگ با رژیم صهیونیستی خواهند شد.

سیدافقهی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و عربستان سعودی در واقع طرح «معامله قرن» را ایجاد کردند و در منطقه و جهان یارگیری کردند. مصر هم بخاطر امضای پیمان کمپ دیوید مجبور است این طرح را همراهی می‌کند، اردن تا حدودی از این طرح حمایت می‌کرد که باعث شکل‌گیری تظاهرات مردمی در کشورش شد. بحرین و امارات هم با برگزاری مسابقات ورزشی با تیم‌های صهیونیستی در حال عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی است، بحرین در سمت دیگر ماجرا در تدارک بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی است. عربستان سعودی هم منتظر است که اوضاع منطقه تاحدودی بهبود و آرام بشود تا سفارت رژیم صهیونیستی را بازگشایی بکند. اعراب در سخنان خود بطور واضح گفته‌اند که ما با رژیم صهیونیستی مشکلی نداریم و مشکل اصلی بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها است. رژیم صهیونیستی برای ما تهدیدی تلقی نمی‌شود و دلیلی هم ندارد، بخواهیم با آن‌ها وارد جنگ بشویم.

وی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: دیدار‌ها و گفت‌وگو‌ها علنی شده است و مقامات سعودی، اماراتی و بحرینی بطور آشکار با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو می‌کنند و در تدارک این هستند که روابط خودشان را بزودی رسمی کنند و هم‌اکنون هیات‌های مختلفی به داخل سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کنند. جرد کوشنر داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طراح این داستان (معامله قرن) است. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با محمد بن زائد ولیعهد ابوظبی کاملا با هم در یک راستا حرکت می‌کنند؛ لذا خیانت از سوی آن‌ها شروع شده است و حدود 470 میلیارد دلار عربستان سعودی به آمریکا پرداخته است تا بتواند کمک بکند که مسئله فلسطین را نابود بکنند و منطقه را راحت بکنند و اسرائیل نفس راحتی بکشد؛ لذا کشور‌های عربی در راس این خیانت هستند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها