مختار در جلسه علنی مجلس:

کمیسیون‌های مجلس درباره طرح بررسی حقوق‌های نامتعارف نظر ندادند

نماینده مردم آبادان و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در مورد «یک فوریتی بررسی حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشوری» با کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، اقتصادی، بهداشت و درمان و صنعت هم مشورت شده که تا کنون هیچ گزارشی در این خصوص از این کمیسیون‌ها دریافت نشده است.
کد خبر: ۲۹۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ - 19June 2018

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، جلیل مختار سخنگوی کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 29 خردادماه) با ارائه گزارش کمیسیون اجتماعی پیرامون طرح یک فوریتی بررسی حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشوری اظهار داشت: این طرح در کمیسیون اجتماعی با حضور مسئولین اجرایی و اعضای کمیسیون مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و سپس در جلسه نهایی مورخ 96/09/07 با انجام اصلاح کلیات، به تصویب مجلس رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه این طرح مورد مشورت با سایر کمیسیون‌های مجلس نیز قرار گرفته است، گفت: تا کنون از کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، اقتصادی، بهداشت و درمان و صنعت هیچ گزارشی در این خصوص دریافت نشده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با توجه به پرداخت حقوق و مزایای نامتعارف به برخی از مدیران دولتی و غیر دولتی تصریح کرد: در سال 95 موضوع حقوق‌های نامتعارف در جامعه مطرح شد که برای رسیدگی به این موضوع کارگروه‌هایی متشکل از مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور تشکیل شد تا آسیب‌های این واقعه را شناسایی کرده و در صدد برخورد با این پدیده برآیند.

مختار گفت: چهار طرح در خصوص پیشگیری از پرداخت‌های نامتعارف به مدیران ارشد به مجلس ارائه شد که 2 طرح آن در کمیسیون اصل 90 و یک طرح در کمیسیون اجتماعی رد شد و تنها طرح یک فوریتی سازماندهی حقوق و دستمزد مدیران مورد تایید واقع شد.

نماینده مردم آبادان با بیان اینکه پاداش و مزایای نامعقول مدیران باعث سلب اعتماد مردم از مسئولان نظام می‌شود، یادآور شد: در تاریخ 97/02/30 طرح یک فوریتی ساماندهی حقوق مدیران ارشد جهت مطالعه و بررسی تقدیم نمایندگان شده است.

وی در ادامه با اشاره به بی‌نظمی‌های موجود در نظام پرداخت کشور خاطرنشان کرد: این طرح مختص به مقامات و مدیران ارشد و اجرایی کشور نیست که تنها با حقوق نامتعارف آنها مقابله شود، لذا کارکنان رده‌ پایین‌تر هم مشمول این طرح می‌شوند.

مختار گفت: نظام‌های پرداختی کشور دارای پیچیگی خاص خودش است که ورود به جزییات آن بدون اطلاع دقیق از دستگاه‌های اجرایی مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد؛ لذا این طرح صرفا برای مدیران در نظر گرفته نشده است و نظارت بر حقوق این افراد زمینه‌ساز ایجاد تناسب پرداختی‌ها به نیروهای رده پایین هم خواهد شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار