حسن‌نژاد در نطق میان دستور:

حقوق هفت برابری مدیران نسبت به کارمندان غیرعقلانی است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:‌ هیچ توجیه عقلانی ندارد که مدیران و مقامات اجرایی کشور ماهانه هفت برابر کارمندان عادی در غالب حقوق، مزایا، پاداش و ماموریت دریافتی داشته باشند.
کد خبر: ۲۹۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ - 19June 2018

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، ضمحمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم شهرستان‌های مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 29 خرداد‌ماه) و در موافقت با بررسی طرح یک فوریتی «بررسی حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور» اظهار داشت: مطرح شدن ساماندهی حقوق مدیران و مقامات اجرایی کشور یکی از بهترین و مهم‌ترین اقداماتی است که مجلس طی 2 سال گذشته انجام داده است.

این نماینده در ادامه با بیان اینکه مخالفت‌ها با این طرح به دلیل عدم مطالعه دقیق آن است، تصریح کرد:‌ هیچ توجیه عقلانی ندارد که مدیران و مقامات اجرایی کشور ماهانه هفت برابر کارمندان عادی در غالب حقوق، مزایا، پاداش و ماموریت دریافتی داشته باشند.

حسن‌نژاد با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و بحران‌های پیش روی اقتصاد کشور گفت: با پرداختی‌های غیرقابل توجیه و نامتعارف به عده‌ای از مسئولان، به مردم احساس تبعیض القا می‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با توجه به خیل بیکاران تحصیل کرده در جامعه تصریح کرد: چرا باید برخی از مدیران در 40 یا  50 شرکت به عنوان عضو هیات رئیسه و مشاور سمت داشته باشند و از چندین جا حقوق دریافت کنند در حالیکه در اغلب خانواده‌ها یکی دو جوان بیکار وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های مرند و جلفا با بیان اینکه دو سوم بودجه کل کشور صرف تامین مالی ادارات دولتی و غیردولتی می‌شود، یادآور شد: از این ادارات و شرکت‌ها کمتر منفعتی به کشور می‌رسد و برای جامعه سودآوری ندارند و تمام درآمدهای حاصل از فعالیت آنها صرف پرداخت حقوق و سایر مزایای مدیران و کارمندانشان می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بودجه عمرانی کشور گفت: مبالغ کلانی که صرف بودجه‌های عمومی دولت در غالب پرداخت حقوق و دستمزد می‌شود نمی‌تواند پروژه‌های عمرانی نیمه فعال یا خوابیده کشور را فعال کند، لذا باید اقدامی کنیم تا بودجه عمومی کاهش یافته و بودجه عمرانی تقویت شود که این امر کمک موثر و چشمگیری به آبادانی کشور و اشتغال جوانان می‌کند.

حسن‌نژاد بر لزوم شفافیت سامانه پرداخت حقوق و دستمزد مدیران و مقامات کشور تاکید کرد و گفت: مردم باید بدانند نمایندگانشان چقدر دریافتی دارند و آیا این دریافتی متناسب با عملکرد آنها هست یا خیر.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار