ستاره‌های گمنام/ 4

انفجار مواد منفجره در میان دست‌های یک مبارز

همرزم شهید سعید کافی روایت کرد: سعید توسط نیروهای کمکی ضدانقلاب به گروگان گرفته شد و با طرز فجیعی به شهادت رسید. ضدانقلاب مواد منفجره را در میان دستان سعید منفجر کردند.
کد خبر: ۲۹۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ - 19June 2018

انفجار موادمنفجره در میان دست‌های یک مبارزگروه حماسه و جهاد دفاع پرس: رزمندگان با نثار جان خود رسالت عظیمی را بر دوش بازماندگان گذاشتند. غریب به 30 سال از پایان جنگ تحمیلی و 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما نام برخی از شهدا در میان مردم گمنام است. به این منظور خبرگزاری دفاع مقدس در نظر دارد به معرفی زندگی‌نامه شهدایی بپردازد که نامی از آن‌ها به میان نیامده است. در ادامه ماحصل زندگی شهید «سعید کافی» را می‌خوانید:

شهید سعید کافی سال 1345 در ماه محرم روز عاشورای امام حسین (ع) دیده به جهان گشود. وی در حالی به دنیا آمد که در منزلشان مراسم سوگواری امام حسین (ع) برپا بود.

زمان و مکان ولادت وی نشانگر هدفی بود که او در آینه دنبال می‌کرد و در راه آن جان می‌باخت، وی را سعید نام نهادند و به راستی سعید و سعادتمند بود.

سعید دوران مقدس سربازی را در نیروی دریائی گذراند. نبوغ فکری، ایمان، شجاعت و شهامت سعید از همان اوان کودکی نشان دهنده لیاقت وی برای دنبال کردن هدف مقدسش بود و در فراگیری فنون و تعلیمات نظامی آمادگی خاصی داشت. جوائز اعطائی ارتش به وی به خاطر خوب یادگیری فنون نظامی بیانگر این مطلب است.

در دوران خدمت سربازی مبارزه وی با طاغوت به طور جدی شروع شد و فعالانه به مبارزه پرداخت. وی دوستانش را به امر به معروف و نهی از منکر دعوت می‌کرد. سعید مخفیانه اعلامیه‌های امام (ره) را منتشر می‌کرد. با اوج‌گیری اعتراضات و تظاهرات، مبارزات خود را در سطح وسیع‌تری گسترش داد و شروع به ساخت بمب‌های آتش‌زا، نارنجک‌های دستی و ... کرد. همچنین شرکت فعالانه در درگیری‌های خیابانی و تظاهرات شبانه داشت.

مبارزات وی تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه یافت. سعید از آن پس به خدمت ارگان های انقلابی درآمد و با ورود به کمیته انقلاب اسلامی پاسداری از انقلاب را آغاز کرد. سپس به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و دوره 21 روز تعلیماتی مخصوص پاسداران را گذراند پس از آن برای تکمیل هرچه بیشتر قدرت رزمی‌اش به همراه سازمان ساتجا به سوریه رفت و در پایگاه‌های الفتح دوره فشرده چریکی را طی کرد.

وی پس از بازگشت به قم رفت و برای اعزام شدن به افغانستان و مبارزه با دولت تجاوزگر و استعمارگر شوروی ثبت نام کرد ولی چون در آن روزها برادران افغانستانی در مضیقه خوراک، پوشاک و سلاح جنگی بودند اعزام وی به فرصت های بعدی موکول شد. سعید با معرفی از طرف یکی از دوستانش به همراه سه تن دیگر برای پاسداری از مرزهای کشور به خوزستان اعزام می‌شود، از آن‌جا نیز به کرمانشاه می‌رود و از طرف ستاد فرماندهی لشکر زرهی 81 کرمانشاه به فرماندهی پیشمرگان مسلمان کُرد شاخه کامیاران به محل خدمت خود برگشت. وی همراه با همرزمانش به مبارزه با ضدانقلاب و پاکسازی شهر از لوث وجود آن‌ها کوشش کرد و سرانجام 80 روز پس از خدمت در این راه به شهادت رسید. همرزمانش شهادت سعید کافی را اینگونه روایت کردند: «وی به کمک چند تن دیگر از دوستانش بیش از 60 نفر از ضدانقلاب را محاصره و با دلاوری آنان را معدوم کردند. سعید توسط نیروهای کمکی ضدانقلاب به گروگان گرفته شد و با طرز فجیعی به شهادت رسید. ضدانقلاب مواد منفجره را در میان دستان سعید منفجر کردند.» بدن پاره‌پاره وی گویای این مطلب است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها