رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان سمنان:

یادواره شهدای واقعه تروریستی ۷ تیر در سمنان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام «غلامرضا قندهاری» گفت: یادواره شهدای واقعه تروریستی ۷ تیرماه و سایر شهدای عملیات تروریستی دشمن در استان سمنان همزمان با هفته حقوق‌بشر آمریکایی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۹۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ - 19June 2018

برگزاری یادواره شهدای واقعه تروریستی 7 تیر در سمنانبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «غلامرضا قندهاری» رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان سمنان در اولین جلسه هماهنگی هفته حقوق‌بشر آمریکایی، اظهار داشت: یادواره شهدای واقعه تروریستی ۷ تیرماه و سایر شهدای عملیات تروریستی دشمن در مدت این هفته در استان سمنان با محوریت شهید شاخص استان سمنان حجت‌الاسلام‌ «سید کاظم موسوی» برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از مقام شهدا و جانبازان شیمیایی و میکروبی استان سمنان در هفته حقوق‌بشر آمریکایی خبر داد و افزود: این مراسم توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار خواهد شد و همچنین مراسم تجلیل و تکریم ۱۷ شهید ترور نیز توسط اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که سلسله نشست‌های بصیرتی با این موضوع در سراسر استان سمنان برگزار می‌شود، تصریح کرد: امروزه بیش از هر چیزی مردم ایران نیازمند بصیرت و آگاهی هستند و باید نسبت به تبیین و تشریح اقدامات تروریستی دشمن در ۴۰ سال گذشته و چگونگی پیدایش گروهک‌های تروریستی در طول تاریخ اهتمام ویژه‌ای بورزیم.

حجت‌الاسلام قندهاری خاطرنشان کرد: آمریکا در طول تاریخ ایران اسلامی جنایت‌های متعددی از در حق مردم مسلمان و مظلوم انجام داده است.

وی با تأکید بر این‌که آمریکا در ظاهر مدعی حقوق‌بشر است، تصریح کرد: این کشور اقدامات جنایت‌کارانه خود تعداد زیادی از مسلمانان، کودکان و زنان را به شهادت رسانده است.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به سوء‌قصد نافرجام به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در ۶ تیرماه سال ۱۳۶۰، افزود: گروهک تروریستی «فرقان» مسئولیت این عملیات را بر عهده داشت که ریشه آن در فتنه‌گری‌های آمریکا قرار دارد.

وی با بیان این‌که بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ از سوی سازمان منافقین از دیگر جنایت‌های آمریکا بود، خاطرنشان کرد: در این عملیات آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از یاران ایشان به شهادت رسیدند.

قندهاری گفت: بمباران شیمیایی «سردشت» با هواپیما‌های جنگی رژیم بعثی عراق در هشتم تیرماه سال ۱۳۶۶ که شهادت ۱۱۰ نفر و مجروح شدن ۵ هزار تن از مردم مظلوم و مسلمان بی‌گناه را رقم زد و شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از سوی ناو آمریکایی «وینسنس» در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ که در این واقعه نیز تمامی ۲۹۰ مسافر این هواپیما و مهمان‌داران و خلبان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها