معرفی کتاب؛

«موصل در بند» خاطرات آزاده «سیداحمد رسولی»

«موصل در بند» مجموعه‌اي از دست‌نوشته‌های روحانی آزاده «سیداحمد رسولی» است که زوایایی ماندگار و انسان‌ساز از سال‌های اسارت در دست سربازان حزب بعث عراق را پیش‌روی خوانندگان و علاقمندان میراث دفاع مقدس قرار می‌دهد.
کد خبر: ۲۹۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ - 19June 2018
 «موصل در بند» خاطرات خودنوشت آزاده «سید احمد رسولی»به گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، دوران اسارت، همزاد مفاهيمی چون ایستادگی، مردانگی و غیرت بود که کنکاش پیرامون آموزه‌های آن، درس گذر از بحران‌ها و شرافت و خودباوری را برای نسل‌های آینده ایران اسلامی به همراه خواهد داشت.
 
حجت‌الاسلام «سیداحمد رسولی» یکی از این نام‌آوران سرافراز دوران آزادگی بود که نقشی محوری را در میان دوستان همراه خود در اردوگاه موصل 4 بر عهده داشته است. «موصل در بند» مجموعه‌ای از دست‌نوشته‌های این روحانی غیور و آزاده است که زوایایی ماندگار و انسان‌ساز از سال‌های اسارت در دست سربازان حزب بعث عراق را پیش‌روی خوانندگان و علاقمندان میراث دفاع مقدس قرار می‌دهد.
 
تجربه مصاحبت و همنشينی با سيد آزادگان مرحوم ابوترابی و ترسيم گوشه‌هايي از عملکرد دولت سرّی اردوگاه موصل از فرازهای مهم اين کتاب است. وجه تسميه اين کتاب نيز به فتح معنوی و سيطره فرهنگی اسرا و نفوذ فرهنگ غنی اسلامي ايرانی در ميان افسران و سربازان عراقی اشاره دارد. فرهنگي که به نوعی توانست موصل را در بند اسرای ايرانی درآورد.
 
از جمله ویژگی‌هایی که این کتاب را با سایر آثار مشابه متمایز می‌سازد، نگاه عمیق و توجه به ظرافت‌های تحلیلی پیرامون چرایی وقوع بعضی از حوادث دوران اسارت است که بی آنکه حوصله مخاطب را به تنگ آورد، به‌طور گذرا به تبیین ریشه‌های ایستادگی و مقاومت عزتمندانه پرورش‌یافتگان مکتب تربیتی اسلام ناب می‌پردازد.
 
اين کتاب در 436 صفحه و در قطع رقعی توسط انتشارات «سروسرخ» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران به چاپ رسيده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها