وصیت‌نامه دانشجوی شهید محمد رضا سیفی/ اموالم را در راه خدا خرج کنید

دانشجوی شهید «محمد رضا سیفی» در وصیت‌نامه خود آورده است: «من را در بهشت زهرا به خاک بسپارید. اموالی که از بنده بازمانده در راه خدا خرج کنید. البته قسمتی از آن را خرج کفن و دفن و مابقی مخارج را در این رابطه خرج کنید.»
کد خبر: ۲۹۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ - 23June 2018

وصیت‌نامه دانشجوی شهید محمد رضا سیفی/ اموالم را در راه خدا خرج کنیدبه گزارش خبرنگار ساجد، دانشجوی شهید «محمد رضا سیفی» در تاریخ ۱۵ تیر ۱۳۴۳ در شیراز چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی مهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

توفیقات الهی شامل حال اینجانب محمد رضا سیفی فرزند سهراب شده به وحدانیت الهی و نبوت جمیع انبیاء و خاتمیت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) و به ولایت آل عصمت ائمه اثنی عشر و حضرت فاطمه زهرا (صلوات الله علیهم اجمعین) و به کلیه عقاید اسلام اصولاً و فروعاً اقرار نمایم و وصیتی از خود بر جای گذارم.

عمر کوتاه و غرور ما انسان‌های کودک صفت چه اندازه بلند است. هر دم بر بازیچه جدیدی غرور بر ما مستولی می‌شود و حقارت خود را چه ساده فراموش می‌کنیم، اما مگر تو‌ای انسان آیا نمی‌دانی از کجا آمدی؟

از همان روز که ما را از مولا جدا کردند و در این خاک آوردند. شروعش پست بودن این دنیای خاکی را اعلام می‌کرد و پایانش توسل جستن به او را جاهلانه و پست نوید می‌داد.

چرا که با یک لجن می‌آمدی و با یک بدن متعفن می‌رفتی. اما نه آنکه بی جا به این دنیا آمده بودی.

بلکه آمده بودی عبد شوی و با فهم واقعیت و حقیقت این دنیای پست آن را ترک ابد گوئی و به راه مستقیم بروی که همان مولا در گوش تو هر لحظه گفت: (الدنیا مزرعه الاخره). آری می‌گفت: اگر با حق باشی با من ملاقات خواهی کرد.

البته با اسماء حسنای من ملاقات خواهی کرد. چون خودت را (به توفیق من) حسن کردی، اما این را هم بدان اگر کج روی باز هم با من ملاقات خواهی کرد ولیکن، چون در حق خودت بد کردی با اسماء غضب من ملاقات خواهی کرد.

خلاصه آنکه دنیا بازیچه‌ای است، با این وجود من و ما را بسیار زیرکانه فریب می‌دهد. خدایا مرا به رحمت و کرمت ببخش، خدایا در روز محشر من را در صف دشمنان خود قرار مده.

خدایا، من را بر جهالتم ببخش.‌ای بازماندگان در حقم لطف کنید و تمام بدی‌های مرا چشم بپوشید و از من راضی باشید و رضایت هرکس را که با من ارتباطی داشته بطلبید.

من را در بهشت زهرا به خاک بسپارید. اموالی که از بنده بازمانده در راه خدا خرج کنید. البته قسمتی از آن را خرج کفن و دفن و مابقی مخارج را در این رابطه خرج کنید.

باز هم لازم به تذکر است، چون پول دست خودم نبوده موفق نشدم خمس پول را بدهم به این جهت تقاضا می‌کنم قبل از هر کاری خمس پول را بدهید.»

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها